Buzzing sound stops, scherm flickering...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fzaa
  • Startdatum Startdatum

Fzaa

Nieuw forumlid
Hoi,

Ik had een laptop bij jullie (megekko) gehaald, grotendeels tevreden mee. Alleen heb een vraag wat de issues zijn betreft het volgende. Met name als ik op youtube zit en vids afspeel, komt er soms een korte buzzing sound waar het even vastloopt. Niet heel lang, maar te vaak is het best annoying. En daarnaast gebruik ik een monitor naast mn laptop. Het gebeurd best vaak merk ik op dat het scherm op zwart schiet en verplaatst zich naar de laptop en weer terug naar de monitor.

Ik gebruik ook thuis een werk laptop en daar ervaar ik helemaal geen problemen mee. Vind dit best teleurstellend nadat ik een 'nieuw' laptop haal bij megekko.

Ik wil het toch even melden en aangeven wat hier de oplossing voor is? Ik hoor het heel graag.

Met vriendelijke groet,

Fzaa

Vervelend dat je dit ervaart met een nieuwe laptop! Laten we de mogelijke oorzaken bekijken.

Dit kan komen door:
  1. Audio driver probleem - Update je audio drivers via Device Manager of de laptopfabrikant website
  2. Hardware interferentie - Soms kan de speaker trillen bij bepaalde frequenties
  3. Browser issue - Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge) om te zien of het probleem zich voordoet
Scherm flikkering/zwart scherm het klinkt als een driver- of hardware probleem:
  1. GPU drivers updaten - Zowel Intel/AMD integrated graphics als NVIDIA/AMD dedicated drivers
  2. Kabel kwaliteit - Gebruik je een HDMI of DisplayPort kabel? Een slechte kabel kan flikkering veroorzaken
  3. Refresh rate mismatch - Check of je monitor en laptop dezelfde refresh rate gebruiken
  4. Windows power settings - Soms schakelt Windows de externe monitor uit om energie te sparen
Stappen om te proberen:
  1. Update alle drivers (audio, GPU, chipset)
  2. Probeer een andere browser voor YouTube
  3. Check de kabelverbinding met je externe monitor
  4. Test je laptop in veilige modus om te zien of het probleem dan ook optreedt

Als je werk-laptop geen problemen heeft met dezelfde monitor en kabel, ligt het waarschijnlijk aan de Megekko laptop. Omdat je de laptop recent hebt gekocht, zou ik adviseren om contact op te nemen met Megekko klantenservice voor garantie-ondersteuning als de bovenstaande stappen niet helpen.

Terug
Bovenaan