Case en kabel info

SONIC

Nieuw forumlid
Ik wil binnenkort onderdelen gaan kopen om mijn pc een upgrade te geven waar onder een case de DeepCool Genome III ik vroeg mij af of de water koeling gevuld moet worden en zo ja met wat, daarnaast ga ik ook een video kaart kopen de Asus prime 5070 TI OC en ik wilde hier bij ook kabels bestellen van Lian Li de rgb kabels maar welke kabels met connectors zal ik nodig hebben voor het moederbord, gpu en eventueel andere componenten.

Beste SONIC,

De voedingskabels komen allemaal bij de voeding. Voor de 5070 TI heb je een 12V-2x6 aansluiting nodig. Let er dus op dat je voeding deze ook heeft.
Als je de RGB Strimers van Lian Li erbij wil, moet je deze aansluiten als een verlengkabel. De originele kabel moet dus in de voeding en de Strimer gaat in de videokaart. Dit geeft een heel mooi effect in de pc kast, zeker in de DeepCool Genome III !

Om hem helemaal af te maken, zou ik ook de 24-pins van Lian Li bestellen. Die trekt de hele build dan bij elkaar 😀

De waterkoeling (ookwel AIO-koeling genoemd) wordt gevuld geleverd. Dit is een gesloten systeem en hoef je zelf niets aan te doen.
Alleen als je voor een Custom Loop Waterkoeling kiest, moet je deze zelf vullen. Maar dat raad ik alleen aan als je veel ervaring hebt met pc's bouwen.

Bedankt weet u toevallig ook of de fans op de AIO vervang baar zijn voor de liable fans en zo ja welke fans moet ik hebben zodat de rgb aan de voor kant zit en zicht baar is

Volgens de specificaties zitten deze fans erin: DeepCool FT14 Black
Dat zijn fans met een standaard grootte van 14cm. Als je ze wil vervangen, zorg dan dat je ook 14cm fans koopt.

Om ervoor te zorgen dat de RGB zichtbaar is, moet je gewone fans kopen, geen reverse fans. Bijvoorbeeld Lian Li UNI FAN SL INF 140 Wireless
Of ze gaan passen, durf ik niet te zeggen. Dat is helemaal afhankelijk van de inbouwruimte in de kast. Soms zitten de slangen van de radiator in de weg.
En de beste fans voor de radiator zijn altijd degene die er al op zitten. Daarmee is hij immers getest.

Terug
Bovenaan