• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Compatible check B650 EAGLE AX

Rednasho

Nieuw forumlid
Ik ben van plan mijn moederbord te upgraden naar een am5 zodat ik de AMD Ryzen 7800x3d kan kopen. Ik zit nu nog aan een i7 9700k, ddr4 ram 32gb en een gigabyte B365M moederbord. Dit wil ik verkopen en upgraden.

Hierbij wil ik het volgende waslijstje voor de upgrade.
- Gigabyte B650 EAGLE AX moederbord
- AMD Ryzen 7 7800x3d
- Noctua NH-D9L
- Geforce RTX 4060 8GB (bezit ik nu)
- 650 wattage (bezit ik nu)
- Sharkoon VG4-W Red behuizing
- 2x 32GB RAM DDR5

Is dit allemaal compatible, gaat dit niet elkaar in de weg zitten? En zal dit technisch geen problemen veroorzaken? Verder vraag ik me af of hier ook benodigde kabels bij komen. Past dit in de behuizing etc?

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bezit je die behuizing nu al? Anders zou ik iets kiezen met meer airflow en minder plastic. Zoals de Corsair 4000D Airflow.
Ik zou ook voor een betere koeler gaan, niks mis met Noctua maar de NH-D9L is een van hun mindere koelers.
Voor hetzelfde geld heb je een betere koeler zoals de Scythe Mugen 6.
Ik weet niet wat voor geheugen je precies in gedachten hebt, maar DDR5 komt vrij nauw met compatibility. Kies iets dat EXPO ondersteuning biedt en in de QVL staat van je moederbord. Zoals de Kingston DDR5 Fury Beast 2x16GB 6000 of met RGB Kingston DDR5 Fury Beast RGB 2x16GB 6000.
 
Bezit je die behuizing nu al? Anders zou ik iets kiezen met meer airflow en minder plastic. Zoals de Corsair 4000D Airflow.
Ik zou ook voor een betere koeler gaan, niks mis met Noctua maar de NH-D9L is een van hun mindere koelers.
Voor hetzelfde geld heb je een betere koeler zoals de Scythe Mugen 6.
Ik weet niet wat voor geheugen je precies in gedachten hebt, maar DDR5 komt vrij nauw met compatibility. Kies iets dat EXPO ondersteuning biedt en in de QVL staat van je moederbord. Zoals de Kingston DDR5 Fury Beast 2x16GB 6000 of met RGB Kingston DDR5 Fury Beast RGB 2x16GB 6000.
Dag Ricardo,

Ik ga nu voor de DDR5 G Skill Ripjaws 2x32GB 6000 RAM, de B650 Gaming Plus en de Noctua NH-U14S. De CPU blijft nog de 7800x3d. Zal dit goedkomen?
 
Ik denk dat die koeler niet in de behuizing past, dan kan het zijpaneel er mogelijk niet meer op.
Het past, maar tijdens de installatie van windows gaat alles continu uit behalve de pc zelf. Dram knippert rood en oranje, muis en monitor gaat
Niet aan. Ik weet niet wat het is, soms wil die wel aan en dan neem ik een paar stappen en blijft weer alles uit.
 
Het past, maar tijdens de installatie van windows gaat alles continu uit behalve de pc zelf. Dram knippert rood en oranje, muis en monitor gaat
Niet aan. Ik weet niet wat het is, soms wil die wel aan en dan neem ik een paar stappen en blijft weer alles uit.
Ik heb alles werkend gekregen. De DRAM moest lager dan 6000mhz zijn anders kreeg die moeite met booten naar windows. Op 5800 lijkt die hem goed te pakken. Alles is compatible en werkt uitstekend nu.
 
Helaas is 6000 mhz niet altijd stabiel met Ryzen 7000 series, gelukkig heb je het werkend gekregen op 5800, mocht je nog problemen krijgen dan zou 5600mhz dat moeten oplossen, dat werkt eigenlijk altijd wel op elke 7000 serieus CPU.
 
Terug
Bovenaan