DDR 5 Dominator 6000 mhz

Robinus033

Nieuw forumlid
Ik heb van een maatje corsair dominator ddr 5 6000 mhz gekregen. Nu wilde ik een nieuwe moederbord en processor daar voor kopen maar waar moet ik op letten. Kan ik dit ook aansluiten voor systemen tot 5600 mhz. Ik kan dit niet ergens duidelijk vinden.
Toch hoop ik een op deze manier een mooi antwoord te krijgen

je hebt hiervoor een moederbord nodig met ddr5 ondersteuning.

- wat wil je ermee doen en wat wil je eraan uitgeven? wil je intel of amd? op deze manier kunnen meedenken

Dat ik een ddr 5 moederbord nodig had vermoedde ik al, maar de er staat geschikt vaak geschikt voor snelheden tot 6000 mhz bij de leverancier bijvoorbeeld alleen in overclock modus. ik heb zelf dit bord gezien en is voor mij prima

Gigabyte B650M D3HP

Dat ik een ddr 5 moederbord nodig had vermoedde ik al, maar de er staat geschikt vaak geschikt voor snelheden tot 6000 mhz bij de leverancier bijvoorbeeld alleen in overclock modus. ik heb zelf dit bord gezien en is voor mij prima

Gigabyte B650M D3HP

ja, dit zou kunnen idd. dan nog een bijpassende cpu erbij

de officiele memory support van de laatste amd cpu's is 5600mhz, alles daarboven is overclock. 6000mhz wil vaak nog wel werken. je stelt dan in bios, het expo profiel van de ram in. in je cpu zit een memory controller. beste is om deze 1:2 van je ram speed hebben. 5600mhz ram = 2800mhz mem controller. als je het ram op 6000mhz zet in bios, dan moet je je mem controller speed in sync houden. deze zet je dan op 3000mhz. als je het niet in sync houd, krijg je namelijk meer latency en hierdoor minder perfomance. hiermee overclock je dus je memory controller met 200mhz. in sommige gevallen wordt het systeem onstabiel.

Terug
Bovenaan