defect moederbord am5?

SanderRS

Nieuw forumlid
Hallo,

Op aanraden van klantenservice stop ik hier eventjes.
Sinds gisteren boot de pc van mn vriendin niet meer.

Het betreft een Am5 bord gigabyte 870x AORUS ELITE WIFI met een 9950x3D chip.

Deze pc heeft altijd gewoon geboot hier voor.

Ik krijg meteen error 02 en soms 64 te zien op het display.
Als ik de cmos batterij er uithaal en opnieuw start dan cyclet het moederbord continue door codes om dan terug vast te lopen op 02 of 64 met een lange piep toon.
Geen bios mogelijk of wat dan ook.

Ik neem aan dat we het slachtoffer zijn geworden van een defecte am5 bord.
Ik heb ook schrik dat er iets met de CPU is als je al die horror verhalen ziet op reddit van verbrande chips.

Ons systeem was niet ge oc'd of dergelijke.

Wat is het beste wat ik nou kan doen?
Retour moederbord en zien als ze bij Megekko zelf iets kunnen vinden?

We hebben ondertussen spijt van onze am5 upgrade aankoop 😫

Alvast bedankt

Hi Sander,

Het kan inderdaad het moederbord of de cpu zijn, zonder spare parts ga je daar niet makkelijk achter komen. Daar is de RMA afdeling wel handig voor.
Je kan het moederbord en/ of cpu opsturen voor RMA.
Voordat je het opstuurt zou ik wel goed inspecteren op schade, vooral aan het moederbord met name de pins van je socket.
Een defect kan helaas altijd voorkomen, zowel bij Intel als bij AMD.

Je hoeft niet direct spijt te hebben van je aankoop. Het moederbord en de CPU zijn ontzettend high-end en zo moeten ze natuurlijk ook performen.

Woon je in de buurt van Breda? Dan kun je ook met de pc langs de Megekko shop rijden. Ze kunnen dan gelijk kijken of ze iets zien, en anders nemen ze de hele pc in voor reparatie. Dit kan in de ergste gevallen een paar weken duren. Geen lastige RMA procedures, alleen een beetje geduld. Maar wel een gerepareerde pc terug!

Merci voor de antwoorden,

Ik woon ongeveer in de buurt van Breda, zou wel zover willen rijden dat is geen probleem.
Moet ik dit aangeven bij de klantenservice dat ik ze liefst in het geheel binnen breng of kan ik de pc spontaan aanbieden in de winkel?

Ze hadden al voorgesteld voor de relevante componenten eventueel op te sturen zodat ze die daar kunnen testen.
Dit is ook oke voor mij eigenlijk.

Heeft iemand hier ervaring mee wat het beste zou zijn?

Als de pc enkele weken weg zou zijn is ook geen probleem, deze wordt enkel gebruikt voor mee te gamen.

Gebogen pinnetjes denk ik niet dat de issue is. De pc heeft maanden gewoon goed gewerkt, we waren daar heel tevreden van.
We zijn er verder niet aan geweest na het opbouwen.

Mvg S

Als de meeste onderdelen bij Megekko zijn gekocht, met name CPU, moederbord en RAM, en de onderdelen vallen binnen garantie, nemen ze hem gewoon in voor reparatie. Zij handelen dan ook de RMA af als dat nodig is. Je kunt hiervoor gewoon langs gaan zonder afspraak.

Edit: als je je RAM ergens anders gekocht hebt, willen ze vast ook wel helpen. Er is een kans dat ze dan een klein bedrag in rekening brengen. En als het probleem ligt bij een onderdeel dat niet bij Megekko is gekocht, moet je alsnog zelf de RMA regelen.

Je kunt natuurlijk ook altijd nog met alleen CPU en moederbord langs gaan, dan weet ik zeker dat ze je helpen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan