Desktop PC advies verzoek.

VeryPongLenis

Nieuw forumlid
Goedendag allen!

Ik ben op zoek naar advies t.b.v. het maken van een nieuwe desktop PC.
Budget zal 1500-2500 zijn.

Gebruik:

Music maken zoals Fruity Loops.
Shooters, singleplayers zoals Wolvenstein.
Thuis gebruik als werk PC, home desktop, family PC. Geen RGB.
2 monitoren met een goede kleuren diepte. Refreshrate 120hz 1080p of op beter advies beter
Muis, keyboard, geen mechanisch toetsenbord.
Speakers met actieve losse bass module. 2.1 of 5.1 als dit past in een budget. Deze zijn niet persee nodig in het advies.

Onderdelen is prima! In elkaar zetten wordt geen probleem.
Full builds zijn ook prima!

In het budget worden de monitoren,een printer, muis, keyboard en speakers meegerekend.

Hey @VeryPongLenis ik zie dat niemand heeft gereageerd, dus ik zal even een suggestie doen vanuit mijn kennis.

Je geeft aan dat je veel verschillende dingen wilt gaan doen met je pc, dus ik heb op sommige plekken concessies moeten maken. De GPU is misschien wat overkill voor je 1080p wensen dus daar kan je op besparen.

Processor: AMD Ryzen 5 7600X -> mocht je dit professioneel doen, zou ik kijken naar een AMD Ryzen 7 7700X
Processorkoeler: DeepCool AG400 BK ARGB
Videokaart: Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti
Moederbord: Gigabyte B650 EAGLE
Werkgeheugen: Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB
Voeding: Cooler Master MWE Gold 750
Opslag: Kingston Fury Renegade 2TB
Behuizing: Zalman S2 TG Behuizing -> net wat je smaak is

1735053887638.webp

Net iets duurder, maar je kan besparen op je videokaart. Je zou een normale 4070 kunnen pakken of kijken naar een 4060 Ti (voor 1080p gaming)

Als je je randapparatuur in dit budget wil, dan zit je in een andere klassen van pc's te kijken. Ik denk dat dat wat krap gaat worden, maar ik weet je behoeften niet qua eisen van het gamen.

Bijlagen

• 1735053784393.webp
    1735053784393.webp
    35,7 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan