• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Displayportkabels

Shrekkie

Nieuw forumlid
Ik heb recent een nieuwe 1440p@180Hz monitor gekocht. In verband met mijn videokaart zou ik graag een andere DisplayPort-kabel gebruiken die deze 180Hz behoudt, aangezien de meegeleverde kabel net te kort is voor mijn setup. Ik zag de Nedis DisplayPort-Kabel | DisplayPort Male | DisplayPort Male | 8K@60Hz | Verguld | 2.00 m | Rond | PVC | op Megekko, maar in de productinformatie staan alleen de refreshrates van 8K en 4K resoluties (tot 8K@60Hz, of 4K@120Hz), maar geen info over 1440p.

Zou iemand mij kunnen vertellen of deze kabel ook 1440p@180Hz aan kan? En zo niet, heeft er iemand een alternatieve kabel die dit wel kan? Bij voorkeur DP-DP of DP-HDMI, aangezien mijn monitor allebei de poorten heeft, maar er op mijn videokaart alleen nog DP poorten vrij zijn.

Bij voorbaat dank!

Hoi Shrekkie, dit is specifiek een Displayport 2.1 kabel; die heeft zeker genoeg bandbreedte voor 1440P @ 180Hz. een 1440P scherm heeft 3.6M pixels en een 4K scherm meer dan het dubbele, bijna 8.3M pixels.

Dus als je 4K op 120Hz kunt draaien heeft deze kabel minimaal bandbreedte voor 70.000 pixels per seconde. Met 1440P heb je voor 180Hz 'slechts' 20.000 pixels per seconde nodig, dus dat zal geen probleem zijn!

Terug
Bovenaan