Eerste build

buildingnewbie

Nieuw forumlid
Hallo ik wil graag mijn eerste pc bouwen en kwam op megekko leuke sets tegen.

Nu roept het wel allerlei vragen op.
Het gaat om deze set:

Megekko Zelfbouw Systeem Ryzen 5 7600X + 9060 XT 8GB​

Waar ik het moederbord en de case en de RAM eigenlijk wil omwisselen voor:
-

MSI B850 GAMING PLUS WIFI6E moederbord​

-

Montech XR Wit Behuizing​

Corsair Vengeance - Geheugen - DDR5 -
32 GB: 2 x 16 GB - 288-PIN - 6000 MHz /

PC5-48000 - CL36 - 1.4V - AMD EXPO geheugenmodule

Kan dit?

Daarnaast nog wat andere vragen:

of ik nog andere dingen nodig heb waar mogelijk niet door mezelf aan gedacht wordt.
Bijvoorbeeld:
- Thermal paste
- Windows 11(en hoe installeer ik die zonder driver?)
- schroefjes?
- kan ik zomaar van moederbord wisselen en van case en RAM? (Vanwege maten of types wat misschien niet samen gaan)
Etc.

Hopelijk kan iemand me helpen hiermee!

Laatst bewerkt:
qua types hoef je niet heel bang te zijn om producten om te wisselen. Wel is het belangrijk dat je voor je moederbord/kast combo de juiste grootte kiest (in dit geval zak dit ATX/mATX/ITX zijn, die moeten overeen komen. Verder is het belangrijk met DDR5 dat je geheugen op de QVL lijst staat van de fabrikant. Mocht je toch besluiten dit niet te doen kan je rare problemen krijgen die niet persé direct hoeven voor te komen.

Korthom is het dus belangrijk dat je je een specifiek setje ram kiest en deze voor de zekerheid even laat checken door een van de forum members. Die zijn altijd blij om te helpen 🙂

Over je andere vragen:

- Thermalpaste wordt meegeleverd met je koeler.
- Windows 11 zal je op een USB stick moeten zetten. Hiervoor is een stappenplan online te vinden via Microsoft zelf.
- Schroefjes worden meegeleverd met de kast/moederbord/voeding.
- Je kan dus dingen swappen maar check altijd voor compatibility. Mocht je toch onzeker zijn over je keuzes kan je het hier laten nakijken.

Terug
Bovenaan