eerste systeembouw realiseren

Revolvo

Nieuw forumlid
Beste PC builder,

Nu wil ik mijn eerste systeembouw realiseren. Ik heb het volgende monitor hangen Philips Evnia 27M2N5901A en er komt nog een tweede bij Philips Evnia 32M2C5501. Ik heb er een plank voor in lengte 57 cm en breedte 27 cm.

Het is de bedoeling om hem als game cq fotobewerking te gaan gebruiken. En ja, dan ook wel de actuele games. Als besturingssysteem opstart mogelijkheid in Windows en/of Linux, zal wel vanaf de bios gaan dan!

De processor dacht ik om watergekoeld te doen, tevens dacht ik aan 2 x 1 TB SSD en een netwerkaansluiting 5.0 Ghz en Wifi 7.

Heatsink voor de SSD zal wel op het moederbord zitten en ruimte om er nog een HHD 1,5 TB in te bouwen zal ook wel lukken.

De kleur zou ik graag alles “in het wit” willen hebben en de linker en/of voorkant doorzichtig. Tevens om het nog een leuk inkijk te hebben, zou RGB gekleurde onderdelen het plaatje zeker compleet maken.

Graag hoor ik of je een mooi systeembouw kunt voorstellen.

Met vriendelijke groet,

Beste Revolvo,

Ik ben benieuwd wat je budget precies is. Maar ik zal eens een voorstel doen:

- GIGABYTE B850 EAGLE WIFI7 ICE moederbord
- G.Skill DDR5 Trident Z5 RGB 2x16GB 6000MHz CL36
- AMD Ryzen 7 9800X3D Processor
- Gigabyte GeForce RTX 5080 AORUS MASTER ICE 16G Videokaart
- Lexar NM990 1TB M.2 SSD
- Lexar NM790 4TB M.2 SSD
- ARCTIC Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB (White) waterkoeler
- Seasonic Focus GX-1000 ATX 3.1 White PSU / PC voeding
- Corsair FRAME 4000D White Behuizing
- Corsair RS120 ARGB Triple Pack White

- Lian Li Strimer Wireless GPU 12V-2x6 Wide
- Lian Li Strimer Wireless 24-Pin + Controller

• Ik heb bij alle componenten er op gelet dat het witte componenten zijn om het een samenhangende build te maken.
  • Het moederbord is een AM5 moederbord met Wifi7 ondersteuning.
  • 32GB 6000MHz geheugen, de 9800X3D en de RTX5080 is een solide combinatie voor de actuele games.
  • Ik heb de vrijheid genomen om één M.2 te vervangen voor een grotere. En ik zou erbij aanraden om geen HDD meer in een nieuw systeem te plaatsen. Deze maken het hele systeem langzaam door de verouderde technologie die gebruikt wordt. HDD's hebben in het huidige digitale tijdperk hun plek nog in een externe setup of NAS. Dit zou je natuurlijk ook kunnen overwegen om je bestanden veilig weg te zetten, maar dat staat los van deze build.
  • De Corsair FRAME 4000D is groot genoeg voor alle componenten en heeft een mooie doorkijk aan de zijkant om alle componenten te kunnen zien.
  • Ik heb er nog wel een paar fans aan toegevoegd voor de airflow (en extra RGB)
De Lian Li Strimers zijn optioneel voor de extra RGB kleuren.

Laat maar weten wat je er van vindt. En dan kunnen we het advies altijd nog bijstellen.

Terug
Bovenaan