Eerste zelf bouw Gaming PC vragen

Willie96

Nieuw forumlid
Hallo,

Ik ben voor het eerst van plan om zelf een desktop te bouwen en heb zelf een setup gemaakt waarbij ik online informatie heb gecombineerd met mijn budget. Ik ben benieuwd of alle componenten compatible zijn met elkaar en samen goed functioneren?

Lijst van onderdelen:

ProcessorAMD Ryzen 7 9800X3D Boxed
MoederbordMSI MAG B850 TOMAHAWK MAX WIFI
VideokaartPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT
ProcessorkoelingNZXT Kraken Plus 240 V2 RGB Waterkoeler
Geheugen internKingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32
SSDLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
VoedingCorsair RM850x (2024)
BehuizingNZXT H6 Flow RGB Zwart

Ook zou ik met deze opbouw in de toekomst alleen mijn grafische kaart kunnen upgraden zonder overige componenten te vervangen, correct?

Als bovenstaande voldoet, wil ik ook graag extra fans installeren in de behuizing voor betere luchtdoorstroming, welke zijn hiervoor aanraadbaar voor bovenstaande setup?

Tot slot, waar moet ik verder rekening mee houden behalve bovenstaande componenten tijdens het zelf opbouwen van een gaming desktop?

Bij voorbaat dank en hoor graag meer!

Ow en als iemand ook een passend curved scherm hierbij weet, hoor ik dat graag! Budget is rond €300,-

Laatst bewerkt:
Hoi Wille,

Je hebt een hele mooie build samen gesteld, alle onderdelen passen mooi samen en ik heb ook je werk geheugen gecontroleerd en ook dit werkt goed in combinatie met je moederbord en CPU.

Voor je extra vraag voor fans kan ik de ARCTIC P12 Pro PST aanraden, als je meerde fans haalt kan je deze aan elkaar linken en dan gebruik je maar 1 pwm connector op je moederbord.

Met je vraag over een curved monitor rond de €300,- kan ik niet echt een mooi scherm aanraden. De panelen rond deze prijs zijn vaak VA panelen en die zijn toch wat meer dof in kleur en hebben ook ghosting problemen. Ik zal je aanraden om een mooi 1440p hoge refresh rate IPS scherm te halen, dit zal erg mooi bij je systeem passen.

Heel erg bedankt voor jullie feedback! Nu kan ik beginnen met alle onderdelen aan te schaffen 🙂

Ik ben nog wel benieuwd naar welk scherm jullie zouden aanraden als mijn budget wat hoger wordt? Wellicht kan ik dat wel overwegen aangezien het een eenmalige aankoop wordt, waar ik hopelijk meerdere jaren van zal genieten

Is dit een goede monitor voor mijn setup?

Dit is zeker een goed QLED scherm om te gamen, goede keuze 👍
Misschien nog een kleine tip, je hebt nu gekozen voor een 240MM Radiator waterkoeler, als je deze bovenin plaatst kan dit wat ''leeg eruit zien. Je kan eventueel ook een 360mm plaatsen. Betere koeling en wellicht optisch wat mooier. Voorbeeld AIO : https://www.megekko.nl/product/1986...NZXT-Kraken-Plus-360-V2-RGB-Black-waterkoeler

Wat upgradability voor je grafische kaart betreft:
Let wel op dat een andere grafische kaart ook meer vermogen nodig kan hebben dan de 850W voeding die je nu hebt gekozen.
Je zou uit voorzorg vast een 1000W voeding kunnen pakken. De 5080 van Nvidia bijvoorbeeld geeft aan minimaal 850W nodig te hebben, maar 1000W is beter om vermogenspieken op te vangen.

En ik ben het met JoestJ eens dat een 360mm radiator mooier en beter is. En ook nog prima past in de NZXT H6 Flow past

Let wel op dat je RAM wordt ondersteund door het moederbord om problemen te voorkomen.
Zie hier de compatibility lijst van MSI.

Kijk, wist niet dat je dit kon controleren, heb het gelijk gedaan en het kan! Bedankt, omtrent de waterkoeler ben ik inderdaad van plan om toch over te stappen naar de 360mm met 3 fans. Qua voeding laat ik het voor op de 850, ben op korte termijn nog niet van plan de gpu te upgraden. Kan altijd tijden de gpu upgrade ook de voeding omhoog gooien

Terug
Bovenaan