Goede dag, ik heb een raar gepiep in mijn PC die ik van de week heb gebouwd van componenten gekocht bij Megekko.
Hij komt goed door bios, reageert snel, geen errorcodes op t moederbord enzovoorts, alleen joelt hij behoorlijk.
het geluid klinkt elektronisch.
Ik heb de fans/CPU koeler/GPU fans al uitgesloten door middel van ze stil te zetten/ snelheid te veranderen in bios. Dus deze zijn het niet, lijkt mij.
Het geluid verandert ook continu van toon afhankelijk van wat de pc doet. bijvoorbeeld scrollen op een webpagina, de muis bewegen, dingen installeren etc.
Ik heb een .mp3 opname van het geluid, alleen kan ik deze niet hier plaatsen omdat de .mp3 extensie niet is toegestaan/inbegrepen.
Enige tips om deze mp3 hier beluister baar te stellen zouden ook behulpvol zijn.
Op de opname lijkt het ook rechts te zijn, in de richting van de PSU.
het geluid (link van Jumpshare)
De pc bestaat uit deze componenten:
ASRock B650M-HCV/M.2 Moederbord
MSI GeForce RTX 4060 2X BLACK 8G OC Videokaart
2x Samsung 990 PRO 1TB M.2 SSD
AMD Ryzen 5 7600X Processor
Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 6000 CMK32GX5M2E6000
Corsair RM650 PSU / PC voeding
2x Arctic P12 PWM PST case fans
Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB (de RGB bewust niet ingeplugd)
ASUS Prime SP201 Tower behuizing (deze had ik al)
Ik weet alleen niet of het het moederbord is, of de PSU die het geluid maakt, hoe ik er achter kan komen welke het is, en of het ook voor een RMA terug zou moeten.
Ik heb al zitten googelen of deze twee onderdelen ook bekend staan om zulk geluid en er kwam wel wat naar boven maar niks echt overduidelijk.
Het is namelijk wel een zorgwekkend geluid, en een erg opvallend geluid, al helemaal omdat de PC voor de rest zo absoluut stil is.
Mijn oude PC maakte nooit zo'n geluid, en die had ik ook zelf samengesteld.
Zelfs een bejaarde familielid hoort het gejoel, het lijk ook veel luider in persoon dan op de opname.
Ik heb totaal geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.
Enig hulp met determineren welk onderdeel het zou kunnen zijn?
En of het ook echt defect is of dat het onderdeel bedoelt is om zo te joelen?
Het spijt me als deze post een beetje verstrooid is of zo overkomt, ik ben een beetje nieuw met dit.
Met vriendelijke groet, Rakker614
Hij komt goed door bios, reageert snel, geen errorcodes op t moederbord enzovoorts, alleen joelt hij behoorlijk.
het geluid klinkt elektronisch.
Ik heb de fans/CPU koeler/GPU fans al uitgesloten door middel van ze stil te zetten/ snelheid te veranderen in bios. Dus deze zijn het niet, lijkt mij.
Het geluid verandert ook continu van toon afhankelijk van wat de pc doet. bijvoorbeeld scrollen op een webpagina, de muis bewegen, dingen installeren etc.
Ik heb een .mp3 opname van het geluid, alleen kan ik deze niet hier plaatsen omdat de .mp3 extensie niet is toegestaan/inbegrepen.
Enige tips om deze mp3 hier beluister baar te stellen zouden ook behulpvol zijn.
Op de opname lijkt het ook rechts te zijn, in de richting van de PSU.
het geluid (link van Jumpshare)
De pc bestaat uit deze componenten:
ASRock B650M-HCV/M.2 Moederbord
MSI GeForce RTX 4060 2X BLACK 8G OC Videokaart
2x Samsung 990 PRO 1TB M.2 SSD
AMD Ryzen 5 7600X Processor
Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 6000 CMK32GX5M2E6000
Corsair RM650 PSU / PC voeding
2x Arctic P12 PWM PST case fans
Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB (de RGB bewust niet ingeplugd)
ASUS Prime SP201 Tower behuizing (deze had ik al)
Ik weet alleen niet of het het moederbord is, of de PSU die het geluid maakt, hoe ik er achter kan komen welke het is, en of het ook voor een RMA terug zou moeten.
Ik heb al zitten googelen of deze twee onderdelen ook bekend staan om zulk geluid en er kwam wel wat naar boven maar niks echt overduidelijk.
Het is namelijk wel een zorgwekkend geluid, en een erg opvallend geluid, al helemaal omdat de PC voor de rest zo absoluut stil is.
Mijn oude PC maakte nooit zo'n geluid, en die had ik ook zelf samengesteld.
Zelfs een bejaarde familielid hoort het gejoel, het lijk ook veel luider in persoon dan op de opname.
Ik heb totaal geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.
Enig hulp met determineren welk onderdeel het zou kunnen zijn?
En of het ook echt defect is of dat het onderdeel bedoelt is om zo te joelen?
Het spijt me als deze post een beetje verstrooid is of zo overkomt, ik ben een beetje nieuw met dit.
Met vriendelijke groet, Rakker614
Laatst bewerkt: