Fans van de pc kast blijven op full speed(Closed)

Duma

Member
Hoi

Ik heb een be quiet! Pure Base 500 FX Behuizing met 3 fans aan de voorkant en 1 aan de achter kant.
Sinds vandaag draaien ze ineens op full speed.
In de bios heb je de opties silent , standaard , performance en full speed.
Die werken ook niet meer kan instellen wat ik wil ze blijven op full speed.
Ze zijn connected met een sata connector ( en tot vandaag werkte ze op standaard en werkte de andere opties ook)

Het is nu geen beQuiet meer 🤣

iemand tips?

Aangezien je ze ook niet meer terug kunt zetten naar 'silent' of 'normal', vermoed ik dat er een issue is met je BIOS.
Ik zou eerst eens beginnen met een CMOS reset.
  • Haal de stekker uit de voeding, zorg er dus voor dat de pc niet meer aan het stroom hangt
  • Haal de CR2032 batterij uit het moederbord, misschien moet je de videokaart hiervoor er uit halen, afhankelijk van het moederbord. Maar je kunt ook op het type van je moederbord googlen om te zien waar de CMOS batterij zit.
  • Wacht een minuut (langer is altijd beter)
  • Doe de batterij er terug in en plaats indien nodig je videokaart weer terug. Zorg dat alles goed aangedrukt en aangesloten is.
  • Steek de stekker terug in de voeding (ik zeg het maar, want je zal het vergeten)
Start de pc opnieuw op en de BIOS zou gereset moeten zijn.

Als dit het probleem niet verhelpt, zou ik een BIOS update draaien.
Je kunt in de BIOS zien welke versie je hebt en op de website van de fabrikant van het moederbord kijken wat de nieuwste versie is.

• Leuk
Waarderingen: Duma
Aangezien je ze ook niet meer terug kunt zetten naar 'silent' of 'normal', vermoed ik dat er een issue is met je BIOS.
Ik zou eerst eens beginnen met een CMOS reset.
  • Haal de stekker uit de voeding, zorg er dus voor dat de pc niet meer aan het stroom hangt
  • Haal de CR2032 batterij uit het moederbord, misschien moet je de videokaart hiervoor er uit halen, afhankelijk van het moederbord. Maar je kunt ook op het type van je moederbord googlen om te zien waar de CMOS batterij zit.
  • Wacht een minuut (langer is altijd beter)
  • Doe de batterij er terug in en plaats indien nodig je videokaart weer terug. Zorg dat alles goed aangedrukt en aangesloten is.
  • Steek de stekker terug in de voeding (ik zeg het maar, want je zal het vergeten)
Start de pc opnieuw op en de BIOS zou gereset moeten zijn.

Als dit het probleem niet verhelpt, zou ik een BIOS update draaien.
Je kunt in de BIOS zien welke versie je hebt en op de website van de fabrikant van het moederbord kijken wat de nieuwste versie is.
Het was een stuk eenvoudiger.
Ik was vergeten het kabeltje van het rgb/fan hubje aan te sluiten op het mbord 🤣

Dank je voor je tips

Terug
Bovenaan