• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Freezes

Sem2962

Nieuw forumlid
PC specs:
ASUS Geforce RTX 470 Ti SUPER PROART-RTX 4070 TiS-O16G Videokaart
MSI B650 GAMING PLUS WIFI moederbord
AMD Ryzen 7 7700X Processor
Corsair RM1000x PSU / PC voeding
Corsair DDR5 Vengeance RGB 2x16GB 6000 geheugenmodule

Cooler Master Hyper 622 Halo Black
Corsair Force MP600 PRO XT 1TB M.2 SSD
Corsair LL120 RGB 120mm Dual Light Loop RGB LED

Ik heb laatst met een maatje van mij een nieuwe game pc gebouwd en alles werkt perfect op één ding na. Ik heb last van freezes van ongeveer 15 sceonden tijdens het gamen.
Voorheen was het zelfs tijdens het gebruik van internet / google chrome, maar door een BIOS update van mijn moederbord is dit probleem verholpen en heb ik het tijdens het gamen een stuk minder vaak. Nu heb ik dus alleen nog tijdens het spelen van games af en toe deze freeze. Hierbij komt soms ook een key delay kijken, dus als ik een toets invoer dan wordt de actie die in de game aan deze toets verbonden is een paar seconden later uitgevoerd. Het lijkt alsof mijn pc de inputs niet goed kan verwerken. Dit komt vooral voor bij League of Legends.

Is er iemand met dezelfde ervaring? Of heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

is lastig te zeggen.

- wat zijn je temps?
- zitten je ram sticks in twee en vierde slot?
- heb je in bios, expo profiel aangezet?
- staat er iets aan in bios, zoals auto overclock, ai overclock? (dit uitzetten)
- worden de juiste snelheden gehaald met je M2 corsair force?
- alle drivers geinstalleerd? (chipset, graphics etc)
- heh je al een schone windows installatie geprobeerd?

Terug
Bovenaan