FRITZ!SFP XGS-PON in combinatie met Unifi Cloud Gateway Fiber

ScoutIngenieur

Nieuw forumlid
Ik stap binnenkort over van Ziggo internet naar Freedom internet (over Delta glasvezel) en nu ben ik mij aan het orienteren op modem/router opties. In de meterkast heb ik al een standaard Delta glavezel aansluit punt (als ik het goed heb is dit de ONT) op basis van XGS-PON techniek. Hiervandaan zou ik een glasvezel aansluit kabel naar een SFP+ module moeten kunnen leggen. Nu is de glasvezel infrastructuur nieuw voor me, en ik probeer te achterhalen of het voldoende is om deze SFP+ module vervolgens in de router WAN SFP+ cage te plaatsen of dat ik toch ook andere hardware nodig heb.

Huidige setup
Ziggo Sagemcom modem met 2.5G LAN naar 2.5G unmanaged switch, alles met CAT6a S/FTP. In huis ook een NAS met 2x 10G RJ45.

Nieuwe setup (in gedachte)
Ubiquity Unifi Cloud Gateway Fiber (4x2.5G LAN, 1x SFP+ LAN, 1x 10G RJ45 WAN (kan als LAN gemapped worden) en 1x SFP+ WAN)
Via 10G LAN naar NAS (1x)
Via 2.5G LAN naar rest van de woning
Koppeling tussen Delta ONT en UCG Fiber via XGS-PON aansluit kabel en XGS-PON SFP+ module

Modules die ik heb gezien zijn bijvoorbeeld de Zaram XGS-PON ONU WAN SFP+ Module (bevestigd werkend met Delta) of de FRITZ!SFP XGS-PON (gesteld alleen met FRITZ modems 5530 of 5590 te werken). Kan iemand mij helpen te bevestigen dat mijn idee van aansluiten klopt, en dat dee modules als zodanig de boel laten werken?

Terug
Bovenaan