Front fans Lian Li 216 opeens kapot

stijnrepkes

Nieuw forumlid
Toen ik mijn pc aanzette om te gamen, merkte ik dat de RGB-verlichting van de front fans van mijn Lian Li Lancool 216 niet meer werkt. De fans zelf draaien nog goed en reageren ook normaal qua toerental, maar de RGB-lampen lijken defect te zijn geraakt.

Er is in de tussentijd niets ongebruikelijks gebeurd met mijn setup. De RGB-verlichting heeft de afgelopen vier maanden probleemloos gewerkt, maar is nu plotseling uitgevallen.

Mijn eerste gevoel zou zijn om te checken of de meegeleverde software van Lian Li geen kuren heeft.
Allicht is er een update in L-connect die roet in het eten gooit.

Ook kan het misschien zo zijn dat de aansluitingen van de fans op een of andere manier los zijn geraakt.

Ik heb tot nu toe nog nooit software nodig gehad om de fans te laten werken aan de voorkant, zijn case fans en die hebben het gewoon altijd gedaan zonder software. Ik heb wel een fan hub bij de case waarbij ik elke mogelijke rgb connection heb getest maar geen van deze gaf als resultaat dat de fans licht gingen geven. Ook goed om te zeggen is dat ik een AIO rgb aan heb gesloten hieraan die dus wel werkt dus lijkt het me dat het probleem niet in de rgb hub zit maar wel degelijk in de fans.

Als er geen problemen zijn met andere aangesloten RGB apparaten sluit ik me aan bij de veronderstelling dat het daadwerkelijk aan de fans zelf ligt. wat best apart is dat ze er gewoon mee ophouden na meerdere maanden fatsoenlijk functioneren.

Ja ben ik het mee eens haha. Nu wil ik nieuwe verkrijgen maar kan ze helemaal nergens vinden of aankomen. Heb jij misschien een aanbeveling? Hoeft niet per se rgb te zijn, maar het liefst wel 160mm

Terug
Bovenaan