Game PC (Indiana Jones)

hvdpol

Nieuw forumlid
Goedenavond, omdat ik bij het zoeken uitkom op pc's tussen de €1899 en €2499 en niet weet welke ik moet kiezen hier maar mijn vraag aan een expert.

Ik ben op zoek naar een pc waar als voorbeeld games als Indiana Jones and the Great Circle of Clair Obscur Expedition 33 op gespeeld kan worden.
Ik hoop dat ik rond de € 2000 hoef uit te geven.

Kan iemand mij hierin adviseren?

Aanbevolen:
Vereist een 64-bitsprocessor en -besturingssysteem
Besturingssysteem: Windows 10
Processor: Intel Core i7-12700K @ 3.6 GHz or better or AMD Ryzen 7 7700 @ 3.8 GHz or better
Geheugen: 32 GB RAM
Grafische kaart: NVIDIA GeForce RTX 3080Ti 12 GB or AMD Radeon RX 7700XT 12 GB
Opslagruimte: 120 GB beschikbare ruimte
Aanvullende opmerkingen: SSD required; GPU Hardware Ray Tracing Required; Graphic Preset: High / Resolution: 1440p (Native) / Target FPS: 60
https://images.ctfassets.net/rporu9...93a594a83/IJ-PC-SystemSpecs-4K-6column-EN.jpg

Hoi,

Ik heb eens wat voor je samengesteld.
Helaas is het geheugen nog steeds erg duur, dus moeten er wat compromissen gesloten worden om onder je €2000 budget uit te komen.
De CPU is de nieuwste generatie van Intel, die komen voor gamen ontzettend goed uit de benchmarks.
Voor de GPU heb ik gekozen voor een 5060ti 16GB. Deze worden in principe in raw performance verslagen door de 3080ti, maar hij is wel 2 generaties nieuwer en heeft daarom betere features met Ray Tracing, DLSS, e.d.

De verwachting is dat deze setup op 1440p zeker 60-80 FPS moet halen in Indiana Jones en Expedition 33.
Het nadeel is wel dat je hem zelf nog in elkaar moet steken 😉

Dank voor je reactie. Het is 'rond' de € 2000 dus 'onder' hoeft niet zo zeer 🙂
Ik geef dan liever 200,- extra uit als dat beter zou zijn.

Wat heb je precies samengesteld?
(Het 'zelf in elkaar steken' lijkt me een uitdaging die ik wel wil aangaan)

Ga je met Ray-Tracing spelen?
Het zijn dure tijden voor het samenstellen van een nieuwe pc, waarbij een budget van €2000 je best wat limieten oplegt

We gaan niet met Ray Tracing spelen. Zulke game spelers zijn mn kinderen nu ook weer niet om daar nog meer voor uit te geven.

Terug
Bovenaan