Game PC Upgrade

SporeShay

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,

Een aantal jaren geleden heb ik een pc laten samenstellen door een kennis van mij om daarmee te gamen. Ik speel vooral World of Warcraft Retail/Classic en wilde een pc die dat op de hoogste settings kon draaien. De kennis heeft toen deze PC voor mij samengesteld:

ProcessorIntel Core i7-9700K Tray
MoederbordAsus ROG Strix Z390-F Gaming
VideokaartMSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio
BehuizingCorsair Carbide Clear 400C Zwart
CPU CoolerNZXT Kraken X62 (met AM4 support)
RAMHyperX Predator RGB Hx432C16PB3AK/16
VoedingCorsair RM750x Zwart
SSD Opslag
SSD Opstarten
Samsung 860 QVO 1 TB
Samsung 870 EVO 500 GB

Dat ging een paar jaar wel goed. Een tijdje daarna ben ik ook begonnen met het opnemen en streamen van mijn gameplay via OBS. Dat ging ook wel even goed maar de laatste tijd merk ik dat ik tijdens drukke raid fights framerate drops ervaar. Ik moet ook veel vaker achtergrond programma's sluiten (zoals Google Chrome en Discord) want anders heeft dat effect op mijn gameplay of loopt mijn opnamesoftware vast.

Ik heb wat rond gevraagd, weer bij dezelfde kennis maar ook wat vrienden online en zelfs ChatGPT en krijg de volgende adviezen:

1. Ik moet met RAM uitbreiden. Er werd aangegeven dat er nog 2 blokken bij kunnen bij mij en dat het makkelijkste om te doen is om dezelfde RAM bij te kopen zodat ik naar 32GB totale RAM ga.
2. Mijn processor moet geüpdatet worden want de last van intense game-scenes en opnames is te veel voor wat ik momenteel heb. Maar dan zou ik ook mijn moederbord moeten updaten. Zo wordt AMD processoren of Intel Core met veel threads/cores aangeraden.

Zelf wil ik ook de effecten van Ray Tracing goed willen merken dus dan zou ik ook een betere grafische kaart moeten hebben. Maar wat is goed genoeg en wat is duidelijk overkill? Een vriend adviseert de 4060 TI met 16 GB bv.

Ik weet alleen zelf niet zo goed waar ik moet starten. Ik ben al weken aan het kijken op het internet maar ik kom er gewoon niet uit wat nu de beste upgrades zouden zijn voor mijn situatie. Als het om budget gaat dan is alles tot 2,000 euro helemaal prima maar zelfs daarover weet ik niet of dat realistisch is. Binnenkort komt ook World of Warcraft: Midnight uit en daar wil ik gewoon dat de stutter/freeze en fps lag tijdens raid fights weg is.

Dit keer zou ik ook wat meer willen begrijpen waarom ik bepaalde onderdelen heb en niet anderen in plaats van de vorige keer waar ik de keuzes geheel aan de ander overliet.

Heeft iemand hier advies over?

voor 2000 euro kan je vrij makkelijk een 1440p machine maken. Dit is dan ook het advies daarin. Wel moet daarbij gezegd worden dat de prijzen van RAM flink gestegen zijn. Mijn tip is ga naar de shop in breda en laat je daar adviseren!

Terug
Bovenaan