geen beeld op interne grafische kaart

Jonas

Nieuw forumlid
Hallo, ik heb net de Gigabyte B550M K met een Ryzen 5 5600 besteld en ontvangen (GPU is nog onderweg). De ingebouwde HDMI van het moederbord geeft helaas geen beeld. Als ik tijdelijk een oude grafische kaart insteek, en de HDMI daarop aansluit, heb ik wel beeld.

Wat doe ik verkeerd? Waarom geeft de ingebouwde GPU van het moederbord geen beeld?

Alvast bedankt!!

Jonas

Heel simpel antwoord: deze processor Ryzen 5 5600 heeft geen ingebouwde grafische chip. Je hebt maw altijd een GPU nodig om beeld te kunnen krijgen. Even geduld dus tot je GPU er is of even werken met de "oude" videokaart.

Ouch, OK, ik ging ervan uit dat dat wel het geval was omdat er een hdmi en display port aansluiting op het moederbord zit. Waarom zitten die aansluitingen er dan op als er toch geen ingebouwde grafische chip op zit?

Die aansluitingen zitten op het moederbord. De geïntegreerde grafische chip zit in de processor. De jouwe heeft geen GPU geïntegreerd, andere processoren kunnen dat wel hebben en die passen uiteraard ook op jouw moederbord. Bijvoorbeeld de Ryzen 5 5600G heeft dan wel een grafische chip onboard.

Terug
Bovenaan