Geen beeld uit Gigabyte B550 EAGLE WIFI6 moederbord

Realspawn

Nieuw forumlid
Genoemd moederboard geeft geen foutmeldingen en alle componenten zijn al een keer verwijderd en opnieuw geplaatst. Monitor werkt op andere pc maar op dit moederboard
ontvangt het geen signaal.

Verdere onderdelen :

Samsung 990 PRO 1TB M.2 SSD
Corsair RM750e V2 PSU / PC voeding
AMD Ryzen 7 5700G processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x32GB 3600 CMK64GX4M2D3600C18 Geheugenmodule

Er zijn dus geen foutmeldingen en alles functioneerd. Ik vrees het ergste en dat zou niet de 1e keer zijn bij een bestelling. Ook het moederboard zat in een open verpakking
waardoor ik het idee heb dat dit artikel al eerder retour is gestuurd maar ik hoop natuurlijk van niet en dat iemand een oplossing weet.

Dank voor jullie tijd

Na een beroemde CMOS reset werkt alles naar behoren. (Dank aan zoek functie forum) Wel irritant dat dit nodig is., Wat is de reden voor deze handeling ? Zou een nieuw moederbord niet gewoon gelijk goed moeten functioneren ?
opgelucht nu verder installeren.

Laatst bewerkt:
Als je nu een "nieuw" moederbord koopt dan is de fabricage datum (datum waarop het moederbord de fabriek verlaat) waarschijnlijk meer dan een jaar terug. Dus zijn er ondertussen wel verschillende upgrades en/of nieuwere protocollen verschenen op de markt en worden dus regelmatig bios-updates gelanceerd om dit te ondersteunen. Is gewoon een service van de fabricant.

Na een beroemde CMOS reset werkt alles naar behoren. (Dank aan zoek functie forum) Wel irritant dat dit nodig is., Wat is de reden voor deze handeling ? Zou een nieuw moederbord niet gewoon gelijk goed moeten functioneren ?
opgelucht nu verder installeren.
normaal gezien zou je geen cmos reset nodig hebben. dikke kans dat het bord al een keer aan is geweest. ik heb afgelopen weekend een pc in elkaar gestoken. dit bord kwam van megekko en deze was ook al een keer aangeweest. dit soort produkten moeten als tweede kans ofzo aangeboden worden

Terug
Bovenaan