• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Geen steam

iloonski

Nieuw forumlid
Ik heb onlangs een game pc bij jullie gekocht maar steeds als ik steam wil opstarten doet het niks terwijl de rest eromheen perfect werkt.
 
Als Steam niet opstart terwijl de rest van je systeem goed werkt, zijn er een paar stappen die je kunt proberen om het probleem op te lossen:

Controleer of Steam al draait:
Soms start Steam op de achtergrond zonder dat het zichtbaar is.
Open Taakbeheer (Ctrl + Shift + Esc) en kijk of je Steam.exe kunt vinden.
Als het daar staat, sluit het af en probeer Steam opnieuw te starten.

Voer Steam uit als administrator:
Klik met de rechtermuisknop op het Steam-icoon en selecteer "Uitvoeren als administrator".
Dit kan helpen als er problemen zijn met rechten.

Start je PC opnieuw op:
Een eenvoudige herstart kan vaak softwareconflicten oplossen.

Controleer je internetverbinding:
Steam vereist een internetverbinding om volledig te werken, anders gaat Steam naar een offline mode.
Zorg ervoor dat je verbonden bent met internet en dat je firewall of antivirusprogramma Steam niet blokkeert.

Herinstalleren van Steam:
Als geen van de bovenstaande stappen werkt, kun je proberen Steam opnieuw te installeren.
Verwijder Steam via de gebruikelijke methode in Windows, download vervolgens de nieuwste versie van Steam van de officiële website, en installeer deze opnieuw.
 
Super bedankt voor alle tips maar mocht helaas niet helpen.
Zodra ik steam verwijder en er opnieuw op zet dan doet steam het even maar kom er daarna niet meer in.

Alles staat wel bij onedrive maar steam niet kan het daar mee te maken hebben?
 
Behalve documenten raad ik af om andere zaken in je OneDrive op te slaan, met name games en bijbehorende programma's.
Het is beter om deze buiten OneDrive te houden om mogelijke problemen te voorkomen.

Als Steam niet meer opstart, controleer dan of het mogelijk nog actief is in je taakbalk rechtsonder.
Dit kan de reden zijn waarom het niet opnieuw wil opstarten, omdat het al actief is op de achtergrond.
Als je Steam rechtsonder ziet, kun je erop klikken om het te openen.
 
Hoe kan ik dat van onedrive dan alleen gebruiken voor documenten?

Ook al staat het er rechtsonder opent het ook niet.

Als ik het rechtsonder afsluit en opnieuw open dan gebeurd er ook niks.
 
En wat gebeurt er als je rechtsonder op het Steam-logo met je rechtermuisknop klikt en vervolgens op 'Bibliotheek' klikt?
 
Heey daar ben ik weer wederom net hetzelfde gezeur, ondanks dat steam nu op documenten staat en ik steam heb verwijderd en er opnieuw heb opgezet kan ik er helemaal niks mee, op de foto zie je wat ik zie, ik krijg het niet in beeld.
 

Bijlagen

  • 20240908_204120.webp
    20240908_204120.webp
    36 KB · Weergaven: 4
Heb je nog een scherm of iets dergelijks op een video output aangesloten? Het lijkt erop dat steam op een ander beeldscherm open staat.
 
Deze kabel zat helemaal links in de pc nu deze eruit is doet steam het voor nu wel, wat heb ik dan verkeerd gedaan?
 
Ik denk dat het probleem is opgelost, een collega gaf aan dat ik niet met hdmi en bovenstaande kabel tegelijk kon gebruiken op 1 scherm.
 
Terug
Bovenaan