Geen verbinding met m'n mediaspeler via netwerk

Gtest

Nieuw forumlid
Ik krijg met mijn PC geen verbinding meer met m'n mediaspeler via het netwerk.
Als ik een verbinding wil opzetten met het IP-adres krijg ik nu een pop-up om de netwerkref. in te voeren, maar ik heb geen gebruikersnaam/wachtwoord.

Het IP-adres is wel duidelijk aanwezig in m'n netwerkscanner.

Met m'n laptop lukt de verbinding wel zonder problemen.

Ik vergeleek al de netwerkinstellingen tss mn PC en laptop en kan geen verschillen vinden, ook het uitschakelen van de firewall lost het probleem niet op.

PS : er is niks aan het netwerk of de mediaspeler gewijzigd, alleen heb ik mijn PC her-installeert met WIN11 en dan zijn de problemen begonnen.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2024-10-26 150113.webp
    Schermafbeelding 2024-10-26 150113.webp
    33,1 KB · Weergaven: 7
Waarschijnlijk draait je mediaplayer op een ouder protocol. probeer dit eens type in search configuratiescherm en open deze (het is de oude versie van windows 10 config ik geloof dat je het niet eens kan vinden in de W11 versie van config
ga naar programma en onderdelen links in het volgende scherm staat windows onderdelen in uit schakelen. zoek onder dat kopje naar smb 1.0. etc en schakel deze in behalve de automatisch verwijderen windows installeert het element even rebooten en dan nog eens proberen ?
 
Update:
Ik probeerde bovenstaande de smb inschakelen maar het probleem blijft.

Als test Win11 er volledig opnieuw opgezet, maar ook dit bracht geen oplossing.
 
Dit probleem kan inderdaad te maken hebben met bepaalde netwerkinstellingen die zijn veranderd bij de herinstallatie van Windows 11.
Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen om dit op te lossen:

Netwerk delen inschakelen: Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > Geavanceerde netwerkinstellingen > Delen in-/uitschakelen. Zet netwerkontdekking en bestand-/printerdelen aan voor het netwerkprofiel (privé of openbaar) dat je gebruikt.

Controleer SMB-instellingen: Sommige netwerkapparaten gebruiken SMBv1 voor verbinding. Windows 11 schakelt dit standaard uit, dus je kunt het tijdelijk inschakelen als je mediaspeler deze oudere versie nodig heeft.
  • Ga naar Configuratiescherm > Programma’s en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen.
  • Vink Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS-bestand delen aan en herstart de PC.
Instellen als Privé-netwerk: Controleer of je netwerkprofiel op je PC is ingesteld als een "Privé"-netwerk. Dit kan de toegang tot apparaten in hetzelfde netwerk vergemakkelijken.

Vergelijk inloggegevensbeheer:
  • Ga naar Instellingen > Accounts > Inloggegevensbeheer op zowel je laptop als PC.
  • Controleer onder "Windows-inloggegevens" of er netwerkreferenties staan voor je mediaspeler. Mogelijk helpt het om deze ook op je PC toe te voegen.

    Laat je het ons weten als dit het probleem oplost?
 
Ik gebruik nog steeds een Zappiti 4k hdr player.
ik heb gelezen dat zappiti dus niet meer bestaat heb je nog wel een werkend account op die laptop ? en kun je daar wel movie ed op het TV beeld zien ?
ik vraag me af of dit van invloed is ?. worden videofiles die op je laptop staan goed weergeven op het menu van je TV ed ?? waar staan die films/files ? Blikbaar niet meer in de cloud)
ik heb ook een wat ouder NAS waar de account van is afgesloten dus delen of bereiken buiten mijn eigen netwerk kan niet meer Nu maakte ik daar al geen gebruik van dus ik vraag me even af hoe en waar je files staan en hoe je deze Normaal bereikte ? zie je het als een mediaplayer of een extra drive ? in windows op de laptop en hoe zie je het op de TV? zie link
 
Dit probleem kan inderdaad te maken hebben met bepaalde netwerkinstellingen die zijn veranderd bij de herinstallatie van Windows 11.
Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen om dit op te lossen:

Netwerk delen inschakelen: Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > Geavanceerde netwerkinstellingen > Delen in-/uitschakelen. Zet netwerkontdekking en bestand-/printerdelen aan voor het netwerkprofiel (privé of openbaar) dat je gebruikt.

Controleer SMB-instellingen: Sommige netwerkapparaten gebruiken SMBv1 voor verbinding. Windows 11 schakelt dit standaard uit, dus je kunt het tijdelijk inschakelen als je mediaspeler deze oudere versie nodig heeft.
  • Ga naar Configuratiescherm > Programma’s en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen.
  • Vink Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS-bestand delen aan en herstart de PC.
Instellen als Privé-netwerk: Controleer of je netwerkprofiel op je PC is ingesteld als een "Privé"-netwerk. Dit kan de toegang tot apparaten in hetzelfde netwerk vergemakkelijken.

Vergelijk inloggegevensbeheer:
  • Ga naar Instellingen > Accounts > Inloggegevensbeheer op zowel je laptop als PC.
  • Controleer onder "Windows-inloggegevens" of er netwerkreferenties staan voor je mediaspeler. Mogelijk helpt het om deze ook op je PC toe te voegen.

    Laat je het ons weten als dit het probleem oplost?
Hey,
zover ik kon heb ik alles volgens bovenstaande nagezien en/of ingesteld.

Enige wat niet actief was was de SMB1, staat nu wel aan, maar krijg nog steeds geen verbinding.

Ook eens vergeleken met mijn laptop en zie zover ik kan geen verschillen (daar staat de smb1 zelfs uit).

Bizar dat ik een gebruikersnaam/paswoord moet ingeven... (al geprobeerd met m'n WIN11 account-mail/paswoord maar dat werkt ook niet.)

Help.....
 
Heb het kunnen oplossen door eerst een oude versie van Win11 te installeren. Daar werkte de netwerkverbinding onmiddellijk. Nadien deed ik de upgrade naar Win 24H2 en de netwerkverbinding blijft werken.
Bizar.
 
Terug
Bovenaan