• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Geen verbinding met m'n mediaspeler via netwerk

Gtest

Nieuw forumlid
Ik krijg met mijn PC geen verbinding meer met m'n mediaspeler via het netwerk.
Als ik een verbinding wil opzetten met het IP-adres krijg ik nu een pop-up om de netwerkref. in te voeren, maar ik heb geen gebruikersnaam/wachtwoord.

Het IP-adres is wel duidelijk aanwezig in m'n netwerkscanner.

Met m'n laptop lukt de verbinding wel zonder problemen.

Ik vergeleek al de netwerkinstellingen tss mn PC en laptop en kan geen verschillen vinden, ook het uitschakelen van de firewall lost het probleem niet op.

PS : er is niks aan het netwerk of de mediaspeler gewijzigd, alleen heb ik mijn PC her-installeert met WIN11 en dan zijn de problemen begonnen.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2024-10-26 150113.webp
    Schermafbeelding 2024-10-26 150113.webp
    33,1 KB · Weergaven: 5
Waarschijnlijk draait je mediaplayer op een ouder protocol. probeer dit eens type in search configuratiescherm en open deze (het is de oude versie van windows 10 config ik geloof dat je het niet eens kan vinden in de W11 versie van config
ga naar programma en onderdelen links in het volgende scherm staat windows onderdelen in uit schakelen. zoek onder dat kopje naar smb 1.0. etc en schakel deze in behalve de automatisch verwijderen windows installeert het element even rebooten en dan nog eens proberen ?

Update:
Ik probeerde bovenstaande de smb inschakelen maar het probleem blijft.

Als test Win11 er volledig opnieuw opgezet, maar ook dit bracht geen oplossing.

Dit probleem kan inderdaad te maken hebben met bepaalde netwerkinstellingen die zijn veranderd bij de herinstallatie van Windows 11.
Hier zijn een paar stappen die je kunt proberen om dit op te lossen:

Netwerk delen inschakelen: Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > Geavanceerde netwerkinstellingen > Delen in-/uitschakelen. Zet netwerkontdekking en bestand-/printerdelen aan voor het netwerkprofiel (privé of openbaar) dat je gebruikt.

Controleer SMB-instellingen: Sommige netwerkapparaten gebruiken SMBv1 voor verbinding. Windows 11 schakelt dit standaard uit, dus je kunt het tijdelijk inschakelen als je mediaspeler deze oudere versie nodig heeft.
  • Ga naar Configuratiescherm > Programma’s en onderdelen > Windows-onderdelen in- of uitschakelen.
  • Vink Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS-bestand delen aan en herstart de PC.
Instellen als Privé-netwerk: Controleer of je netwerkprofiel op je PC is ingesteld als een "Privé"-netwerk. Dit kan de toegang tot apparaten in hetzelfde netwerk vergemakkelijken.

Vergelijk inloggegevensbeheer:
  • Ga naar Instellingen > Accounts > Inloggegevensbeheer op zowel je laptop als PC.
  • Controleer onder "Windows-inloggegevens" of er netwerkreferenties staan voor je mediaspeler. Mogelijk helpt het om deze ook op je PC toe te voegen.

Laat je het ons weten als dit het probleem oplost?

Terug
Bovenaan