GeForce GT 1030 4GB 0dB Videokaart

nu vind ik zelf een hotspot van 80 C niet het einde van de wereld maar dit kan mogellijk verholpen worden door de thermal paste opnieuw te doen van de kaart maar ik zou er niet van uit gaan dat dit de reden is dat je monitor uit gaat gewoonlijk licht de themperatuur rond de 105 C voor dat de kaart gaat throttlen. ik zou eerst even een DDU doen op je systeem en je drivers opnieuw installeren om te kijken of dit je probleem verhelpt.

Thermal paste op je GPU zou ik niet zelf doen als je niet zeker bent dat dit goed gaat.
Let op dat je dan je videokaart moet openschroeven en daarmee vervalt de garantie.

Probeer inderdaad eerst of het aan je drivers ligt. Dit vermoed ik zelf ook eerder.

#edit: Je zult op de 1030 al geen garantie meer hebben 😅

Het is een passief gekoelde videokaart, thermalpaste vervangen gaat echt niet veel helpen. Wat doe je voornamelijk met het systeem? Een hotspot van 78-80°C is compleet normaal voor een videokaart onder belasting.

Ik zou als ik het zo hoor veel eerder gaan kijken naar de drivers. Maar om er echt op in te gaan moeten we weten in welke context het systeem wordt gebruikt.

Het gebeurt als er op de pc niets word gedaan en het wordt gebruikt voor gamen en het Internet. Heb een Amd Ryzen 5 5600g met een Grafiche vega 7 of 8.

Terug
Bovenaan