Gigabyte AORUS Radeon RX 9070 XT ELITE 16GB Videokaart AMD Software problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kosa
  • Startdatum Startdatum

Kosa

Nieuw forumlid
Beste lezer,

Ik heb een half jaar geleden de bovenstaande videokaart gekocht. Sindsdien heb ik alleen maar problemen gehad met de kaart, voornamelijk door de software (AMD Software Adrenalin Edition).

Ik ervaar vaak crashes wanneer de software zichzelf update. Daarom heb ik het automatisch updaten uitgezet en update ik handmatig wanneer dat nodig is.

Vandaag startte ik mijn computer op. Ik maak gebruik van twee schermen. Ongeveer één minuut na het opstarten crashte mijn computer, waarna ik hem opnieuw moest opstarten. Mijn hoofdscherm bleef zwart en werd ook niet meer herkend. HDMI port 1 werkte niet.
Ik heb de kabels even omgewisseld, van port 1 naar 2 om te kijken of het aan mijn schermen lag. Het lag dus niet aan een van mijn schermen.

Ik heb kort advies gekregen van een kameraad. Hij gaf aan dat ik de software (AMD Software) opnieuw moest installeren. Dat heb ik gedaan en na het opnieuw opstarten werkte alles weer naar behoren.

Ik ervaar dus regelmatig problemen door de software. Is er een manier waarop ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt
gr, Kosa

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan