Gigabyte GO27Q24G WOLED rooie tint?

RobinV

Nieuw forumlid
Hallo, ik heb recent drie stuks van deze monitor aangeschaft voor mijn simrig en heb deze gisteren gemonteerd.

Echter merk ik dat het eerste exemplaar die ik getest heb een zichtbaar rooie tint heeft vergeleken met de andere twee en vergeleken met mijn gigabyte FO27Q3 QD-OLED. Bij de twee overige exemplaren heeft de ene een normale kleur en de andere een lichte wittint? (Verschil tussen deze twee is niet groot genoeg om te storen)

Toen ik hem eerst teste naast mijn QD paneel dacht ik dat de rooie tint misschien iets was dat normaal was voor die monitor (zover ik weet zijn woleds normaliter wat rood op grijstinttesten) maar gezien die andere twee dit niet hebben vind ik dit toch wat vreemd.

Ik had er nog eentje bijbesteld (voor gebruik op andere pc) voor dat ik de andere twee had getest, hopelijk is die meer in lijn met de andere.

De rooie tint is op zich niet erg maar het ziet er verkeerd uit tenmidde van die andere twee die eerder blauw-wit lijken ernaast

Ik heb ook een Gigabyte (MO27Q) en daar heb ik de verzadiging van rood 5 punten naar beneden gedaan en de algehele kleurverzadiging 1 punt. Ik heb het idee dat Oled schermen standaard een te hoge kleursaturatie hebben in de fabrieksinstellingen, maar met name rood. Vooral als je naar mensen zit te kijken dan lijkt het net alsof ze 2 dagen in de zon hebben gebakken.

Terug
Bovenaan