Gpu ASUS TUF 4070TI Super Maxed 1 fan

Kevinio

Nieuw forumlid
Ik heb 28 februari 2024 een videokaart gekocht, de ASUS 4070TI SUPER
In het begin was alles in orde maar nu is het al een tijdje zo dat de fans veel geluid maken. Ik ben hier dieper in gedoken en het blijkt dat 1 van de 3 fans heel vaak naar de 100% toeren schiet, en daarna weer zakt. Nu heb ik de temperaturen in de gaten gehouden en de core temperatuur valt mee (70-80) maar de hotspot temperatuur schiet regelmatig naar de 110 graden. Op dat moment slaat ook middelste fan vol aan. Ik was bezig met een fan curve in te stellen maar deze fan breekt daarvan dus los op het moment dat de hotspot een dergelijke temperatuur bereikt. Wat logisch is qua gedrag, maar als ik een game speel en de fan gaat af en aan naar de 100% met bijbehorende geluidsproductie is dat in mijn opzicht niet normaal. Nu lees ik online ook zaken als dat de koelpasta in de fabriek niet altijd even netjes gedaan wordt.

attachment

Ik heb zelf al eens succesvol een 1080ti van nieuwe pasta + pads voorzien, maar er zit 3 jaar garantie op de GPU dus ik zou graag willen weten waar ik goed aan doe.

Bedankt alvast voor de suggesties!

Laatst bewerkt:
Wanneer je de GPU zelf openmaakt om de thermal paste en pads te vervangen, ben je je garantie vanzelfsprekend kwijt. Je zou hem op kunnen sturen voor RMA, maar dan ben je hem wel 4-6 weken kwijt. Maar dat zijn een beetje je opties.

Terug
Bovenaan