Hulp bij keuze, laptop.

808State

Nieuw forumlid
Hulp bij keuze, laptop.

Ik ben op zoek naar een geschikte laptop voor mijn gebruik, wat hoofdzakelijk bestaat uit social-media, email en dergelijke. Echter sinds kort train ik ook indoor met behulp van een direct-drive trainer (fiets) middels een daarvoor bestemd (real live/beelden) programma, dit kan eventueel ook in 4K maar 2K is echt wel voldoende voor mij. Nu duizelt het mij aan het aanbod van laptops en specificaties, mogelijkheden en dergelijke, mezelf hier eerlijk gezegd ook nog nooit zo mee bezig gehouden.

Paar voorwaarden: 16 inch, minimaal 2K, goede beeldkwaliteit is een must en duurzaamheid dus het liefste eentje van geheel en/of gedeeltelijk (chassis) aluminium. Waar ik hopelijk de komende 5 jaar ofzo mee vooruit kan. Twijfel over OLED, alhoewel ik dit een van de mooiste schermen vind qua weergave, viel mij de reflectie nogal heel erg op als/in behoorlijk tegen dit was dan wel in een winkel met veel verlichting, wat je goed terug kon zien op het scherm. Nu heb ik thuis ook een lamp hangen die ook op het scherm van mijn huidige laptop schijnt..reflectie is nu nagenoeg niet aanwezig, dat is maar goed ook want dat gaat mij irriteren.

Even een vergelijking gemaakt van 3 laptops die mij aanspreken, andere adviezen zijn natuurlijk ook welkom !
https://www.megekko.nl/vergelijk/938344,958212,1107786

Terug
Bovenaan