Hulp gevraagd upgraden gaming pc

damianz

Nieuw forumlid
Goedendag allemaal,

Ik heb sinds een klein half jaar de ERAZER Recon P10 MD34950 Core i5 RTX 4060 Desktop(https://www.megekko.nl/product/7561...10-MD34950-Core-i5-RTX-4060-Desktop-Gaming-PC) ik was een beetje teleurgesteld toen de pc binnen kwam en de voorste usb poorten niet werkten, echter had ik zoveel zin om te racen dat ik het voor lief heb genomen. Nu heb ik de laatste maanden andere problemen die veel vervelender zijn.

Ik zit er alleen maar op iracing mee maar de pc krijgt de laatste tijd problemen met fps drops bij normaal gebruik en streamen via OBS wil al niet meer(ook niet als administrator) dan crasht de game/pc. Ik heb zonder er verstand van te hebben deze pc gekocht. Nu werd mij verteld dat de 512 GB aan SSD-geheugen te weinig is. Is dat ook zo? Zo ja, kan iemand mij een link geven wat ik moet bestellen, hoe ik dat monteer etc, PC geheugen zit nu al wel bijna vol.

En is er nog meer wat ik moet upgraden om probleemloos te gamen? En als ik toch bezig ben…. Iemand een idee wat ik met die voorste 2 usb poorten kan doen?

Alvast dank aan de lezers en reageerders!!

Groeten Damian

Als iets niet naar behoren functioneert tijdens de waarborg periode, onverwijld terug sturen ter vervanging of herstel. Of indien mogelijk, ga er eens mee langs in de shop.

Als iets niet naar behoren functioneert tijdens de waarborg periode, onverwijld terug sturen ter vervanging of herstel. Of indien mogelijk, ga er eens mee langs in de shop.
Voor de 2 niet werkende usb poorten beetje ver rijden(200 km) en heel irritant een pc daarvoor terug te sturen als je zo lang hebt gespaard, maar snap je punt. Echter ging mijn bericht meer om wat ik kan doen om mijn pc beter te laten werken en nu ik hier toch was dacht ik misschien weet iemand zo ook wel waar het aan kan liggen dat die 2 voorste usb poorten niet werken

Heb je de pc al eens open gemaakt om te kijken of die stekker van de voorste USB's wel goed in het moederbord steekt?
Net omdat je er zo hebt voor gespaard dacht ik dat alles perfect in orde zou moeten zijn en dat was de motivering van mijn antwoord.
Jouw pc is niet echt een gaming monster (misschien overdreven terminologie) en het iracing ken ik niet dus weet ook niet de ideale specs hiervoor zijn.
Je kan wel het m.2 SSD schijfje vervangen door een grotere en iets snellere want een volle schijf vertraagd inderdaad de werking van je pc. Desnoods maak eens een foto an de binnenkant van je pc en post die eens hier. Je kan ook het ram geheugen (alhoewel de 16Gb zou moeten volstaan) uitbreiden en een sterkere videokaart maar dat zijn allemaal wel serieuze kosten.

Heb je de pc al eens open gemaakt om te kijken of die stekker van de voorste USB's wel goed in het moederbord steekt?
Net omdat je er zo hebt voor gespaard dacht ik dat alles perfect in orde zou moeten zijn en dat was de motivering van mijn antwoord.
Jouw pc is niet echt een gaming monster (misschien overdreven terminologie) en het iracing ken ik niet dus weet ook niet de ideale specs hiervoor zijn.
Je kan wel het m.2 SSD schijfje vervangen door een grotere en iets snellere want een volle schijf vertraagd inderdaad de werking van je pc. Desnoods maak eens een foto an de binnenkant van je pc en post die eens hier. Je kan ook het ram geheugen (alhoewel de 16Gb zou moeten volstaan) uitbreiden en een sterkere videokaart maar dat zijn allemaal wel serieuze kosten.
Bedankt voor je reactie! Ja je hebt helemaal gelijk, eigenlijk moeten doen. Het was niet alleen het sparen, vooral het verlangen naar simracen dat ik zoiets had van dan maar met 6 usb poorten in plaats van 8. Maar zo gelijk als dat je hebt, mis ik nu af en toe usb poorten om alles aangesloten te hebben en begint dat te irriteren.

Ik zou heel graag het ssd geheugen verhogen om de pc beter te laten werken. Het voelt brutaal, maar zou je voor mij een (paar?) link(s) kunnen sturen wat ik moet bestellen? Ik ben heel goed in een paar dingen… maar computers😵‍💫😵‍💫 ik kom er zelf gewoon niet uit wat ik moet kopen en wat een goed merk is etc.

Zou heel blij zijn als ik de pc qua geheugen kan upgraden zodat hij beter werkt. En dan kan ik ook een foto sturen van de binnenkant.

In ieder geval enorm bedankt alvast

Als je echt niet goed bent in pc's dan zou ik toch adviseren om naar een lokale pc-winkel te gaan en daar de ssd te laten vervangen (moet waarschijnlijk ook nog gecloned worden). Het is niet altijd zeker welk type/merk van SSD compatibel is met de Medion.
Over het algemeen zijn de Kingstons wel vrij compatibel met vele merk-pc's (klik hier). Meestal is dat dan ook de 2280 (de lange) versie en PCI-express 4.0.

Terug
Bovenaan