Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Inderdaad, heb nu net 1 week de (MSI GeForce RTX 5080 16G VANGUARD SOC LAUNCH EDITION)

Heb net even alles gecontroleerd, maar nog geen doorgebrande/beschadigde kabels... gelukkig
Gaat ook niet gebeuren als je ziet hoe power efficient de 5080 is. Trekt bij verre na niet genoeg watt.

Het is trash jammer genoeg

Leuk design nvidia

Met mijn beperkte kennis over electra het volgende:
Bij het gebruik van al die losse draadjes om het vermogen te transporteren zou je inderdaad willen/verwachten dat er iets van loadbalancing op zit.
Nu lijkt de boel op te branden (eventueel bij mixen van verschillende geleidende metalen) omdat de stroom zoals altijd de weg van de miste weerstand kiest.
En als dit voor een groot gedeelte door 1 draadje gaat wordt de boel warmer dan nodig.

Is het niet te "hotfixen" (pun intended) door een kabel te maken waarbij ipv alle dunne kabels één dikke gebruikt wordt?
Door gebruik van die 1e shunt is het voor zowel de PSU als de graka toch alsof er maar 1 draad is.
(En ja dit wordt wat stugger.)

Met mijn beperkte kennis over electra het volgende:
Bij het gebruik van al die losse draadjes om het vermogen te transporteren zou je inderdaad willen/verwachten dat er iets van loadbalancing op zit.
Nu lijkt de boel op te branden (eventueel bij mixen van verschillende geleidende metalen) omdat de stroom zoals altijd de weg van de miste weerstand kiest.
En als dit voor een groot gedeelte door 1 draadje gaat wordt de boel warmer dan nodig.

Is het niet te "hotfixen" (pun intended) door een kabel te maken waarbij ipv alle dunne kabels één dikke gebruikt wordt?
Door gebruik van die 1e shunt is het voor zowel de PSU als de graka toch alsof er maar 1 draad is.
(En ja dit wordt wat stugger.)
Je kan je beter afvragen waarom iemand een kaart maakt met een hogere tdp terwijl er bij de voorgaande variant die daar ver vanaf zat ook al problemen mee waren. Dan weet je toch dat de connector en de kabels die gebruikt worden niet geschikt zijn voor het nieuwe model? Infrastructuur veranderen was kennelijk teveel moeite. Ze hadden gewoon verder moeten borduren op een nieuwe connector met een vele malen hogere belasting. Mij maakt het niet uit of ik een kleine of een grotere connector in die kaart moet prikken. Zolang het maar functioneert en veilig is.

Je kan je beter afvragen waarom iemand een kaart maakt met een hogere tdp terwijl er bij de voorgaande variant die daar ver vanaf zat ook al problemen mee waren. Dan weet je toch dat de connector en de kabels die gebruikt worden niet geschikt zijn voor het nieuwe model? Infrastructuur veranderen was kennelijk teveel moeite. Ze hadden gewoon verder moeten borduren op een nieuwe connector met een vele malen hogere belasting. Mij maakt het niet uit of ik een kleine of een grotere connector in die kaart moet prikken. Zolang het maar functioneert en veilig is.
PSUs.webp

Met je eens dat ze dat beter hadden moeten maken. (en ze hadden het van de 3090 af kunnen kijken)
Denk alleen dat die nieuwe connector met hogere belasting niet veel had uitgemaakt als ze ook niet de rest hadden aangepakt.
Ook bij de Astral staan alle shunts parallel en ondanks dat de software warnings kan geven lijkt het (nog) niet gelijk af te sluiten.

Zoals in
wordt uitgelegd kan je nog steeds een werkende verbinding krijgen door alle draadje op 1 na door te knippen (zeg dat je hypothetisch alle behalve 1 draad een draadbreuk krijgen).
En dan gaat dat 1e draadje ook met een heeeele goede connector echt een gloeidraad worden.

Eerlijk gezegd,ik heb al van de 3090ti met die connectors gewerkt,denk toch het ook ligt aan de mens zelf,waarom sommigen wel problemen hebben en velen niet blijf ik zeer aardig vinden.

Terug
Bovenaan