Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zegt helaas niets, bij de 9800X3D stond dat er vanaf midden November en toen hebben ze er 1.5 week geleden eindelijk een aantal gekregen, maar in de tussentijd nooit wat gezien. En constant 'binnenkort beschikbaar'.Wanneer krijgt coolblue wat rtx 5090 binnen, bij hun staat binnenkort beschikbaar al 2-3 weken….
Heb je ook problemen met de nieuwste 572.42 driver? Ik heb soms blackscreens en shutoffsInmiddels bijna een week de 5090 Astral van Asus erin hangen, met PCI-E 5.0 16x, geen coil whine opgemerkt, tot dusver alles prima.
Driver versie 572.24, vrijwel volledig bezig geweest met benchmarks met resoluties t/m 16K.
Erge coil whine is m.i. ook wel een QA faal en/of keuze van de fabrikant er gewoon geen aandacht aan te schenken.
Qua stroomkabel geen vreemde dingen, Wireview Pro die ertussen zit rapporteert ook geen vreemde temperaturen.
Enige wat ik niet heb gechecked is GPU Tweak m.b.t. verdeling van de stroom maar Asus schijnt het goede voorbeeld te geven door meerdere shunt resistors te plaatsen waardoor het kan detecteren of de balans over alle 6 pins correct is, de software zou het toch alleen maar monitoren.
GPU Tweak heb ik echter niet geïnstalleerd omdat JayzTwoCents klaagde dat het zijn 3DMark scores onderuit haalde maar ook omdat sommige Asus software is amper op een normale manier te verwijderen is net zoals die Armory crate malware die er jaren over doet om te installeren en dan enkel met speciale verwijdertools nog te verwijderen is.
Het wordt vaak nogal dik aangedikt in de media maar nochtans zijn er legioenen die gewoon prima functioneren, dat de connectoren an sich niet lekker gespecificeerd zijn met veiligheidsmarges is wel een gegeven, had ook liever de oude connectoren gehad.
Bij 600W belasting blijft hij op 100% fan rond de 56°C met VRAM op 66-68°C dus zeer acceptabel, geluidsniveau vind ik niet extreem maar bij 600W belasting is dat lastiger vol te houden bij een stil profiel, heb nog niet zoveel gespeeld met lagere snelheden maar met zeg pakweg 2200rpm (max is 3300) rond de 60°C core is het mijn inziens vrij acceptabel en blijft het VRAM ook in de lage 70s.
Ik denk ook overigens niet dat er echt hardwarematige veranderingen zullen doorgevoerd worden in de huidige modellen in nieuwere batches.
Als ze dat al doen zal het wel bij nieuwe modellen van toepassing zijn met nieuwe PCB ontwerpen.
PCI-E hiccups zal wel moederbord afhankelijk zijn hoe goed die omgaan met de signalen, bij PCI-E 3.0 werden moederbord ook al met 3.0 in de markt gebracht voordat de PCI-E 3.0 spec volledig af was, wat resulteerde dat 3.0 kaarten van Nvidia in 2.0 modus draaide tenzij je dit via een tooltje liet forceren naar 3.0 omdat Nvidia signaalproblemen had gesignaleerd in sommige situaties en Nvidia er toen maar voor koos om 2.0 als standaard instelling te behouden op dergelijke platforms bij nieuwe driver installaties om de klantervaring te waarborgen. AMD kaarten daarentegen konden dat weinig schelen en pakte gewoon 3.0.
Denk dat dit ongeveer hetzelfde verhaal is met de kwaliteit van de DDR5 DIMM traces waar sommige borden gewoon sneller ruis veroorzaken op het signaal en instabiel worden met 4 DIMMs op hogere snelheden/XMP even afgezien van de CPU geheugen controller.
Maar goed, TL;DR tot dusver goede ervaring met de 50-serie hier.
for me not a single one.. (if you mean the newest possible).. I only have BSOD when closing off Escape from Tarkov like 7 out of 9 times.. but i had it also with previous driver (the first version of rtx 50)Are you also having problems with the latest 572.42 driver? I sometimes have blackscreens and shutoffs
Probably summer time when people go out to have a life and do not game anymore.wanneer gaat de prijs van de 5080 omlaag naar msrp
The description is also a joke:its a 4090ti with lower tdp ^^ :ASD:AS😀ASD:ASD 😛PPPPP
Ze bezorgen NIET naar NL. Illegaal ophalen, maar ver rijden..Shop heeft nu nog geen voorraad. Maar zodra er voorraad is, dan bestel je toch gewoon je product wat je graag wilt.. je kan gewoon daar bestellen vanuit Nederland en ze bezorgen ook naar Nederland. Ik zou niet mee gaan in die gekte van de prijzen hier. Prijzen zijn daar normaal en dus zoon 600 euro goedkoper op sommige modellen.
eind maartWanneer krijgt coolblue wat rtx 5090 binnen, bij hun staat binnenkort beschikbaar al 2-3 weken….
calling bullshit and noob pc knowledgeGuys Hold on just a bit longer, seems Ngridia is having issues selling B200s AI chips so they will switch production back to RTX 5090 to recup some sales.
That means that Stocks of 5090 will drastically raise! Also AMD is comming to the marked on March that should further reduce prices for this stupidly priced 5090s!
Lets also wait for Ngridia to fix their power delivery load balancing so that our Houses do not catch fire and stuff you know!
Just stay strong for a bit longer don't waste your hard earned money for an unsafe toaster!
In 2026wanneer gaat de prijs van de 5080 omlaag naar msrp
Met 572.42 niet, de 572.24 Hotfix driver had ik even twee keer dat hij het beeld verloor en een TDR driver reset heel in het begin maar dat is niet meer voorgekomen.Heb je ook problemen met de nieuwste 572.42 driver? Ik heb soms blackscreens en shutoffs
Beetje raar artikel.![]()
Finally, some good news about Nvidia’s new GPUs: RTX 5090 stock levels rumored to surge in a month or so
Scalpers will be left high and dry if this stock forecast pans outwww.techradar.com