Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

had ze nog gebeld Maxict om een 5090 inno3d te annuleren
ik heb de vangaurd nog laten staan ze zijden van de 10 zijn er 8 verstuurd en nog 2 over
dus blijkbaar ben ik daar 1 en waren 8 mensen voor me die wel een vanguard heeft

eeeh ik weet niet maar er was dit
PCI 5.0 problemen (fix set PCI speed to PCI 4.0 denk ik)
Black screen (ik denk opgelmost door drivers)
Melting connectors (BUT ARE FIXABLE or wrong use of cables)
Bricking GPU (geen idee wat dat is of was)

INNO3D GeForce RTX 5090 X3 32GB GDDR7

Volgens mij een van de weinige shops die hem onder de 3k verkoopt. Reviews lijken ook goed

Voor de geinteresseerde voor een waterblok Gigabyte rtx 5090 windforce oc;

Na contact te hebben gehad met Alphacool heb ik hen vandaag mijn Gigabyte rtx 5090 windforce oc toegestuurd. In de komende max 20 werkdagen gaan zij een waterblok voor deze 5090 ontwikkelen. Vervolgens gaat het max 12 weken duren voordat de eerste batch is geproduceerd voor verkoop.

Kortom; er komt een waterblok aan voor dit model 🙂

In mijn productreview op tweakers zal ik zo nu en dan een update plaatsen.

Voor de geinteresseerde voor een waterblok Gigabyte rtx 5090 windforce oc;

Na contact te hebben gehad met Alphacool heb ik hen vandaag mijn Gigabyte rtx 5090 windforce oc toegestuurd. In de komende max 20 werkdagen gaan zij een waterblok voor deze 5090 ontwikkelen. Vervolgens gaat het max 12 weken duren voordat de eerste batch is geproduceerd voor verkoop.

Kortom; er komt een waterblok aan voor dit model 🙂

In mijn productreview op tweakers zal ik zo nu en dan een update plaatsen.
Dan lekt de boel en kan je het weggooien.Doe mij maar fan koeling.

Dan lekt de boel en kan je het weggooien.Doe mij maar fan koeling.
Ik bouw al meer dan 8j ondertussen enkel nog volledig custom watergekoelde pc's voor mezelf en heb er hier zelf 4 in gebruik. Als het goed gedaan is lekt er niks hoor, ook niet na jaren van gebruik dus echt geen probleem op dat vlak tegenwoordig zolang je kwaliteitsmaterialen gebruikt.

Ik zie wel een ander probleem: Als je zelf de kaart modifieert door de default fan cooler te vervangen door een custom waterblock vervalt meteen de hele garantie op de kaart, ook aan andere onderdelen of voor redenen waar je zelf niks kan aan doen.

Om die reden wacht ik nog steeds tot 1 van de kaarten waarvan de fabrikant zelf het block gemonteerd heeft (Gigabyte Extreme Waterforce of Inno3D Frostbite) en dat dus ook onder de garantie valt voor een realistische prijs beschikbaar worden. De eerste verschijning daarvan was de Gigabyte Extreme Waterforce vorig weekend bij Alternate NL maar voor een prijs van maar liefst 4000€

Dat heb ik er gewoon niet voor over dus ik wacht lekker verder. Tot een jaar toe als het moet.

Ik bouw al meer dan 8j ondertussen enkel nog volledig custom watergekoelde pc's voor mezelf en heb er hier zelf 4 in gebruik. Als het goed gedaan is lekt er niks hoor, ook niet na jaren van gebruik dus echt geen probleem op dat vlak tegenwoordig zolang je kwaliteitsmaterialen gebruikt.

Ik zie wel een ander probleem: Als je zelf de kaart modifieert door de default fan cooler te vervangen door een custom waterblock vervalt meteen de hele garantie op de kaart, ook aan andere onderdelen of voor redenen waar je zelf niks kan aan doen.

Om die reden wacht ik nog steeds tot 1 van de kaarten waarvan de fabrikant zelf het block gemonteerd heeft (Gigabyte Extreme Waterforce of Inno3D Frostbite) en dat dus ook onder de garantie valt voor een realistische prijs beschikbaar worden. De eerste verschijning daarvan was de Gigabyte Extreme Waterforce vorig weekend bij Alternate NL maar voor een prijs van maar liefst 4000€

Dat heb ik er gewoon niet voor over dus ik wacht lekker verder. Tot een jaar toe als het moet.
Ik ook.Wacht tot die max 2200 euro is.Of een ander A merk.Bouw al 25 jaar mijn eigen Pc en voor vrienden en Familie.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan