Inhoud the box 4

MisterC

Nieuw forumlid
Beste,

Ik ben van plan om box 4 aan te schaffen als eerste ervaring zelf een PC te bouwen 🙂.

Hierbij had ik nog de vraag wat ik voor de rest nog nodig heb om een volledig functionerend systeem te hebben?

Ik denk zelf aan: USB stick om windows te installeren
Koelpasta voor de CPU - is me niet duidelijk of dit in the box zit door inhoud/filmpje

Nog andere zaken?

Indien er later een upgrade naar 5080 of 5090 zou komen, is deze setup dan compatibel?

Is het bij deze setup best om 2 ram slots te gebruiken en eventueel later naar 2x 32 te gaan of kan je perfect 4x 16 upgraden?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Hoi MisterC!

Je hebt voor het bouwen van The Box 4 niets nodig, behalve tijd en een schroevendraaier. Ook de koelpasta wordt bij de koeler meegeleverd.

Als ik je een paar tips mag geven dan is het handig om voor de windows installatie een USB stick aan te schaffen. Die stick moet minimaal 8GB storage hebben, maar als je er dan toch een koopt zou ik een wat grotere kopen, dan heb je er ook na de installatie nog wat aan.
Hoe je een USB stick gebruikt om Windows te installeren vind je hier.

Als je de kabels (extra) netjes weg wil werken, adviseer ik je nog een zakje kabelbinders.
Je kunt kiezen voor klittenband kabelbinders, dan kun je naderhand gemakkelijk nog extra kabels toevoegen.
Ook kun je gebruik maken van tyraps, die kun je maar eenmalig gebruiken, maar je kunt er wel erg netjes en strak kabels mee wegwerken.

Verder raad ik je aan te kijken naar een mooie monitor met minimaal een QHD resolutie, en een hoge refreshrate (120+ Hz), dan heb je echt optimaal effect van de RTX5070Ti videokaart!

In de toekomst kun je overigens zeker het geheugen uitbreiden, of de videokaart vervangen. Vooral bij het uitbreiden van het geheugen is het wel belangrijk dat je dan exact dezelfde modules gebruikt. Als je naar een hele zware videokaart zoals een 5090 gaat, dan kán het nodig zijn om de voeding te vervangen door een zwaarder exemplaar. Maar dat is niet iets waar ik me nu zorgen over zou maken, wellicht is tegen de tijd dat je echt wil upgraden de nieuwe serie videokaarten wel zuiniger dan de huidige generatie.

Terug
Bovenaan