is deze monitor betrouwbaar

stijn2224

Nieuw forumlid
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een 27 inch 1440p monitor voor vooral competitieve games (shooters/esports). Ik kwam de KTC H27E6 tegen voor ongeveer €200 en de specs lijken bijna te mooi voor die prijs.

Mijn vragen:

• Is dit een goede deal voor €200?
  • Hoe is de beeldkwaliteit in de praktijk (IPS, kleuren, ghosting)?
  • Is HDR400 een beetje bruikbaar of stelt het weinig voor?
  • En vooral: is het merk KTC betrouwbaar op lange termijn (kwaliteit/garantie/service)?

Ik hoor graag jullie ervaringen of advies!

Specificaties:

• 27 inch
  • 2560×1440 (QHD)
  • Fast IPS-paneel
  • 320Hz verversingssnelheid
  • 1ms responstijd
  • FreeSync & G-Sync ondersteuning
  • HDR400
  • 144% sRGB
  • 2× HDMI 2.1
  • 2× DisplayPort 1.4
  • 1× USB 2.0
  • VESA-monteerbaar
  • Prijs: €200

Monitoren zijn eenmaal goed geprijsd momenteel. Zo kan je voor 100 euro al een vrij goed scherm hebben. Wel zou het merk KTC bekend zijn om wat minder bouwkwaliteit. Dus als je een scherm rondom hetzelfde bedrag had willen hebben dan kan je eventueel naar deze kijken: https://www.megekko.nl/product/2077...791QSU-B1-27-Quad-HD-320Hz-IPS-Gaming-monitor

Directe antwoorden op je vragen zijn:

Het is een goeie deal, alleen lagere kwaliteit in de bouw van het product.

Beeldkwaliteit is vaak exact hoe je het verwacht sinds schermen heel ver zijn gekomen over de laatste paar jaren

HDR gebruik je vooral bij singleplayer games en heeft voornamelijk met brightness te maken, in jou geval (comp/shooter) heb je er eigenlijk niks aan.

Verder heb ik geen idee hoe het zit met KTC zelf, ik heb nog nooit eerder een product van ze gezien en dus durf ik daar niks over te zeggen.

Hopelijk ben je zo geholpen naar wens 🙂

Terug
Bovenaan