Keuzestress Asus rog zephyrus g14

Harun010

Nieuw forumlid
Hey allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen en twijfel tussen twee versies van de ASUS ROG Zephyrus G14 – eentje met een RTX 5060 en de andere met een RTX 5070 Ti.

Op dit moment gebruik ik een ASUS Vivobook 14 Pro, maar die begint steeds meer te laggen en FPS-drops te krijgen tijdens het gamen. Daarom wil ik nu iets krachtigers dat ik ook langer kan gebruiken.

Ik wil sowieso een 14-inch laptop, omdat ik hem makkelijk mee kan nemen naar school. Ik gebruik hem daar voor notities, Office, en wat lichte projecten.
Qua games speel ik meestal Rocket League, Fortnite, Phasmophobia, Lethal Company en GTA V.

Nu vraag ik me af:

• Is het verschil tussen de RTX 5060 en 5070 Ti echt groot in de praktijk, vooral voor dit soort games?
  • En belangrijker: welke zal langer meegaan qua prestaties en levensduur?
  • Is de 5070 Ti het extra geld waard, of is de 5060 al voldoende als ik gewoon stabiel wil gamen zonder FPS-drops?

Ik heb gehoord dat de Zephyrus soms wat warm of luidruchtig kan worden, dus ik vraag me ook af of de 5070 Ti-versie daardoor sneller heet wordt of juist beter presteert door een hogere TGP.

Alle ervaringen of adviezen zijn welkom!
Ik wil graag iets dat ik de komende jaren kan gebruiken voor school én gamen zonder dat het weer snel traag wordt.

Thanks alvast 🙏

Terug
Bovenaan