klassieke front bay BD-RW 5.25 van mijn vorige computer

fricod

Nieuw forumlid
Ik heb een Box 2 en daar zit dus geen optical drive in. In mijn oude computer zat een BD-RW front bay drive, zo'n dikke 5.25 inch ding, SATA. Is dat op de en of andere manier aan te sluiten ? Ik heb wat data op BDs staan. Ik denk een externe behuizing met SATA naar USB is de enige optie denk ik? Die dingen zijn echter zo duur dat een nieuwe externe BD-RW drive maar 20 euro duurder is als ik zo rond kijk? Of zijn er goedkopere alternatieven?

Hoi Fricod, de behuizing heeft geen ondersteuning voor het plaatsen van een drive.
Dus voor permanent gebruik, ben je overgeleverd aan een 5.25'' behuizing om hem vervolgens via USB aan te sluiten.

Als het voor eenmalig gebruik is, om data over te zetten, dan zou ik hem even 'los' aansluiten. Je haalt je zijpaneel er even af, en als je een lange sata-kabel en een sata power kabel pakt, dan leg je hem even los op je bureau. Dat kost je niets (ik denk dat er SATA kabels meegeleverd zijn in de doos van het moederbord) en een SATA power kabel zit in de doos van je voeding.

bedankt, die laatste had ik nog niet aan gedacht! Hopelijk is er n Black Friday deal voor 1 vd andere voor een wat langere oplossing

Het probleem wordt naar de toekomst toe natuurlijk alleen maar 'groter'. Je volgende PC heeft misschien niet eens meer SATA... Misschien kun je deze black-friday beter je ogen open houden voor een flinke HDD, die past gewoon vast in the Box II, en dan kun je daar je langzaam aan je blu-rays op overzetten.

klopt, ik heb zo'n NAS schijf die ik alleen voor dataopslag gebruik. Wist niet dat die dingen zoveel lawaai maken. Maar goed, heb alsnog dus een BluRay drive nodig om over te kunnen zetten. 😉 Gaat alleen ff duren want ik heb 20+ mappen met elk 200 schijfen of zoiets (ook DVD), waarvan de helft weg kan. De oude PC start niet meer op en is te oud om die nog verder te troubleshooten. Heeft al te veel tijd, moeite en geld gekost (heb het punt bereikt dat moederbord vervangen moet worden, ga ik voor een 12+ jaar oude PC niet meer doen terwijl 1 voor 1 allerlei onderdelen stopten met werken en inmiddels vervangen zijn zoals de casewaaiers, toen de SSD, toen de CPU koeler etc) Heb toen de beslissing genomen om de Box II te kopen en wat spijt dat ik niet eerder naar een nieuwe computer overgestapt was. Maar goed, je probeert het te repareren als iemand die zelf graag sleutelt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan