Kun je op een lacie2big ook vanuit lightroom werken .

sykkelhus

Nieuw forumlid
Als je wilt werken vanaf af de lacie2big, die ik wil gebruiken als extra opslag voor foto,s, ook bewerkingen in lightroom doen

Kun je het exacte model linken?
Als je 'LaCie 2big' op internet opzoekt, zie je verschillende modellen, waaronder ook een versie met een dock.

eentje met 16 tb ik weet zo geen type ik wil eerst weten of het werkt.Ik wil niet meer vier of vijf harde schijven hebben .

In principe kun je élke externe harddisk gebruiken voor lightroom, maar wat Sebastiaan al zegt, er zijn veel verschillende soorten. Als het een reguliere USB2.0 schijf is, kan het erg traag werken vanuit lightroom. Als het een model is met thunderbolt/USB-C dan kan het waarschijnlijk wel prima. Aangezien het een 16TB model is verwacht ik eerder het tweede scenario. Het snelste werkt lightroom natuurlijk vanuit een interne drive/ssd.

Ja dat doe ik nu ook vanaf mijn iMac ,maar het gaat erom dat ik eventueel achteraf wat kan werken als dat nodig blijkt te zijn

Ja dat doe ik nu ook vanaf mijn iMac ,maar het gaat erom dat ik eventueel achteraf wat kan werken als dat nodig blijkt te zijn
Wat Base_NL zegt is helemaal correct.
Je kunt er dus eigenlijk vanuit gaan dat als je de Thunderbolt/USB-c variant aanschaft dat je hoogstwaarschijnlijk zonde problemen van de schijf kunt werken.

Een standaard USB-A model zou ook wel werken, maar daarbij kun je mogelijk lange laad tijden bij verwachten bij wat grotere bestanden. (mocht je RAW gebruiken voor je foto's, waar ik wel vanuit ga)

Terug
Bovenaan