M.2 configuratie

Drunbelgianguy

Nieuw forumlid
Beste,

ik heb de asus rog strix B850-e gekocht en deze heeft 5 m.2 slots, mijn vraag is nu als ik deze alle 5 kan gebruiken ?
Ik weet dat als ik m.2 slot 4 gebruik dat ik de 2de pcie lane niet meer kan gebruiken en dat als ik slot 2 en 3 gebruik de eerste pcie lane naar x8 gaat inplaats van x16 maar er staat niets op wat er gebeurd als ik ze alle 5 samen gebruik.
In de eerste pcie lane steek ik een 4080 super.
Hopenlijk kunnen jullie mij hierbij helpen !

Beste,

ik heb de asus rog strix B850-e gekocht en deze heeft 5 m.2 slots, mijn vraag is nu als ik deze alle 5 kan gebruiken ?
Ik weet dat als ik m.2 slot 4 gebruik dat ik de 2de pcie lane niet meer kan gebruiken en dat als ik slot 2 en 3 gebruik de eerste pcie lane naar x8 gaat inplaats van x16 maar er staat niets op wat er gebeurd als ik ze alle 5 samen gebruik.
In de eerste pcie lane steek ik een 4080 super.
Hopenlijk kunnen jullie mij hierbij helpen !
Je kunt ze gewoon alle 5 samen gebruiken, maar dan draait je 4080 dus op x8 ipv x16 en kun je het onderste pcie slot niet meer gebruiken. Best een naaiactie van asus, want je hebt er in veel gevallen dus niet veel aan. Helaas is het anders niet mogelijk met het aantal pcie lanes.

Je kunt het beste gewoon maximaal 1 of 2 nvme schijven gebruiken, en als er eentje te klein voor je wordt, vervangen met een nieuwe in plaats van een losse toevoegen.

Terug
Bovenaan