MEMONKY P2 Ryzen 5 9600X RTX 5070 Desktop

ChaCha

Nieuw forumlid
Hey!ik zat even met een vraagje,

ik heb sinds eergisteren deze pc nu ik heb deze gekocht aangezien mijn vorige enorme problemen gaf en ik was toe aan een nieuwe

nu het volgende als ik een game opstart en discord screenshare aan doe of niet aandoe dan heb ik soms wel eens last van happerend geluid dat begint discord te haperen en het game geluid en dit had ik ook bij mijn vorige hoe komt dit? en wat kan ik eraan doen want dit is niet leuk en zeker niet als je een hele nieuwe hebt en alsnog zon probleem ervaart

ook het opstarten van deze pc duurt enorm lang enige idee hoe dit komt?

verder wil ik er graag ook een andere 2tb schijf inzetten is dit mogelijk?

ik heb zelf niet veel verstand van pc's alleen vrij vervelend dat het geluid probleem er is terwel het een gloednieuwe is

ik hoor het graag! alvast dankjewel.

Als je dit geluid probleem ervaarde met je oude pc en ook met je nieuwe, zou ik allereerst aan een software issue denken. Welke software heb je allemaal geïnstalleerd toen je je nieuwe pc binnenkreeg?

Het langzame opstarten komt omdat DDR5 bij het opstarten memory training uitvoert. Maar dit zou niet elke keer moeten gebeuren, alleen na het aanpassen van je BIOS.

De 2tb SSD zou er gewoon bij moeten passen. Op het moederbord zitten als het goed is 4 M.2 slots onder de heatsinks verstopt. Hiervoor moet je wel je videokaart er uit halen, maar dat is gelukkig niet moeilijk.

Laatst bewerkt:
hartelijk dank voor uw reactie

ik heb steelseries en dan gewoon een paar spellen discord...

ik heb nog niks met de bios gedaan moet daar iets mee gebeuren?

ah oke dankjewel

ik heb er steam gta 5 steelseries voor mijn headset fortnite spotify de nvidia app opera gtx five m rockstar en razer cortx opstaan dat is alles van programma's en wat moet ik percies allemaal aanpassen? zonder dat ik iets verkeerd doe maar dat die wel snel opstart? en kan ik iets tegen
het happerd geluid doen?

Hoi ChaCha,

voor het geluid probleem, wat je kunt proberen is een voor een je apps afsluiten en kijken of het audio probleem daarna weg is, dan kan je waarschijnlijk achterhalen welk programma misschien een probleem geeft. Als dat het niet oplost zou ik ook een andere headset proberen om uit te kunnen sluiten dat het niet je huidige headset is die de problemen veroorzaakt.

hey morris

ja het is recent een nieuwe een artics nova 7 gen 2 dus ja zou het kanp vinden als dat echt het probleem zou geven... verder als ik een spel speel sluit ik alles af buiten discord en het spel zelf en dan de steelseries app voor mijn geluid van de headset .

Het kan nog zijn dat er een ander apparaat stoort op het signaal. Denk aan wireless routers of bluetooth devices. Zelfs de wifi antenne van de pc kan al storen. Dit geldt overigens voor alle wireless apparaten. Mijn muis zit bijvoorbeeld in een usb poort op mijn toetsenbord omdat het signaal anders wegvalt.

Op reddit zijn berichten te vinden van mensen met soortgelijke issues met dezelfde headset. Maar de handleiding geeft aan dat de dongle het beste in de meegeleverde extensiekabel kan worden gestoken. Misschien dat dit helpt?

Ok duidelijk, je hebt (nog) niks gedaan in je BIOS. Maar daar kun je misschien wel nog wat instellingen wijzigen.

Bij het opstarten van de pc, herhaaldelijk op [delete] drukken tot je in het BIOS scherm zit.
Controleer of FAST BOOT enabled is.
Zet je XMP of EXPO profiel aan voor je geheugen.

En als het een ASUS moederbord is, is er soms een optie om een timeout uit te schakelen die ervoor zorgt dat de pc letterlijk een aantal seconden wacht voor hij begint met de POST (Power On Self Test)

ja ik vind het niet echt hha de fastboot is inderdaad enabled maar die xmp of expo vinden we niet en het is inderdaad een asus moederbord maar ja hij blijft enorm traag opstarten dan dat ik gewoon ben van een pc en het is een gloednieuwe en best goede dus snap het even niet goed

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan