Mijn computer start niet meer op

Sn0WzX

Nieuw forumlid
Hallo allemaal,
Ik heb voor de derde keer hetzelfde probleem met mijn computer. Wanneer ik op de aan/uit-knop druk:
  • De ventilatoren en lampen gaan één seconde aan
  • Daarna gaat de computer meteen uit
De eerste keer bleek het moederbord defect te zijn en is het gerepareerd. Twee weken later gebeurde hetzelfde opnieuw. Toen ik het moederbord opnieuw opstuurde, werd er geen probleem gevonden en toen ik het terugkreeg, werkte alles weer normaal.
Nu is hetzelfde probleem opnieuw opgetreden. Ik doe verder niets bijzonders, maar de computer probeert op willekeurige momenten op te starten en faalt dan.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Alle mogelijke oorzaken of tips voor preventie zijn welkom!
Alvast bedankt!

Waarschijnlijk voeding of kortsluiting in kabels of behuizing, test het ook even met een andere voeding als het kan.
Controleer alle kabels en standoffs van het moederbord en haal extra hardware los en start met minimale setup.

Ook een CMOS reset kan helpen.

controleer of alle kabels voldoende aangedrukt zijn, het zou kunnen dat een van de kabels of een van de + kabels niet voldoende aangedrukt is en daardoor kan dit problemen veroorzaken.

Terug
Bovenaan