Montech Sky 3 behuizing RGB strip

Sven de Haas

Nieuw forumlid
Ik heb onlangs de Montech Sky 3 Midi Tower (zwart) gekocht bij jullie en ik ben er in principe erg blij mee. Maar nadat ik alles er in had gebouwd bleek dat de RGB strip van de case het niet deed.
Ik heb de kabel van die verlichting op dezelfde plek aangesloten gelaten als waar die vanuit de fabriek was aangesloten. Ik heb wel gezien dat de connector waar het om gaat in de hub (de middelste op de foto) een extra connector heeft die los zit, maar dat zou niet het probleem moeten zijn want dat is volhens mij alleen voor een extra aansluiting. Voor nu doet alleen de RGB-verlichting aan de onderzijde van de voorkant het. Zie ik iets over het hoofd of heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Alvast bedankt!

Bijlagen

• IMG_6635.webp
    IMG_6635.webp
    128,6 KB · Weergaven: 7
  • IMG_6637.webp
    IMG_6637.webp
    54,9 KB · Weergaven: 4
  • IMG_6638.webp
    IMG_6638.webp
    81 KB · Weergaven: 3
  • IMG_6640.webp
    IMG_6640.webp
    70,2 KB · Weergaven: 2
Zo te zien is alles ''quick connect'' bij deze kast m.b.t. de RGB strips op deze kast.
Kan het zijn dat het voorste RGB connector deel geen contact maakt?

zie;
1782112887023.webp

Voor zover ik zie is er met die connectors niks mis. De kast sluit gewoon aan zoals die hoort. En als er iets mis zou zijn met die aansluiting zou de voorkant led verlichting het wel moeten doen omdat die los is verbonden met kleine “hub”. Het enige wat ik kan zien is dat er een heel klein hapje uit de kleine “hub” is aan de achterzijde, waar de RGB kabeltjes van de voor en zijkant bij elkaar komen. Dat zou in principe niet uit moeten maken aangezien de onderzijde van de voorkant wel licht geeft en hij dus wel stroom heeft van de RGB hub bovenin de kast.

Bijlagen

• IMG_6691.webp
    IMG_6691.webp
    81,2 KB · Weergaven: 1
  • IMG_6692.webp
    IMG_6692.webp
    139,9 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6701.webp
    IMG_6701.webp
    92 KB · Weergaven: 4
  • IMG_6693.webp
    IMG_6693.webp
    94,2 KB · Weergaven: 6
Het lijkt er op dat je de 2 stekkers op de laatste foto kan omwisselen?
Als je dit doet spring het RGB op het andere deel dan wel aan?

Het lijkt er op dat je de 2 stekkers op de laatste foto kan omwisselen?
Als je dit doet spring het RGB op het andere deel dan wel aan?
Ik heb het net geprobeerd en dan gaat ook er juist meer uit, dus ook nog die ledverlichting aan de onderkant. Wel heel erg bedankt voor je hulp! Ik ben alleen bang dat een van die kleine verbindplaatjes of de RGB strips zelf kapot zijn. Wel vreemd aangezien de kast nieuw is.

Ik heb inmiddels alle kabels los gehaald van de led strips en een rechtstreekse verbinding met de RGB hub geprobeerd, maar dat deed het ook niet. Alleen toen ik het weer terug naar origineel had gezet, was ineens een klein stukje opgelicht. Ik gok dat de ledstrip of de aansluiting defect is, maar ik kan de onderdelen nergens los vinden helaas.

Bijlagen

• IMG_6771.webp
    IMG_6771.webp
    46 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6774.webp
    IMG_6774.webp
    43 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6773.webp
    IMG_6773.webp
    73,7 KB · Weergaven: 2
Terug
Bovenaan