MSI B650 GAMING PLUS WIFI moederbord - Slecht ontvangst

DamianS

Nieuw forumlid
Goedemiddag!

Ik ben net verhuist naar een nieuw appartement. Via de Speedtest van Ookla zie ik op de meeste apparaten dat de download ongeveer 500mpbs is. Ik heb mijn gaming setup geïnstalleerd en wanneer ik verbind met de wi-fi is mijn download via dezelfde speedtest een schrikbarende 5 tot 30 mbps, ik probeerde even op discord via spraak met mijn vrienden te spreken, maar zelfs dit was drama met spikes naar 600ms. Simpelweg onspeelbaar dus. Mijn PC staat +/- 5 meter van de router vandaan. De indeling van mijn appartement maakt het nagenoeg onmogelijk om een internet kabel te trekken naar de PC (ook door monumentale status van het pand).

Wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb nieuwe AMD LAN Drivers geïnstalleerd, maar voor de rest ben ik radeloos in hoe ik dit moet aanpakken
Router vervangen

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik ben een echte gamer en zou het verschrikkelijk vinden om dit voor langere tijd te moeten laten varen.

Mvg,

Damian

Hoi Damian,

Even voor de zekerheid; heb je wel de antenne's op het moederbord geschroefd? Als je dat niet doet, dan kun je namelijk ook verbinden met de WiFi maar dan heb je echt een heel matige connectie. In de moederborddoos moeten deze los meegeleverd zijn.

Als ze wél meegeleverd zijn heb je wellicht last van enige interferentie/storing. Vaak is een PC kast met de achterkant tegen een muur geschoven, en dan is het qua weerkaatsing altijd lastig om een goede verbinding te creeren. Als dit het geval is, kun je externe antenne's op het moederbord bevestigen en deze bijvoorbeeld op je bureau zetten.

Dat zou verbetering moeten geven, maar als je écht snel wil gamen, en de afstand is 5 meter, dan zou mijn advies altijd zijn om indien mogelijk, een netwerkkabel te trekken.

Terug
Bovenaan