Nieuw prebuilt van Lenovo blijft crashen en zwaar onderperformen een week na de aanschaf/vervanging

n1ckst4r02

Nieuw forumlid
Ik had 20 December mijn Lenovo LOQ 17IRR9 bij Megekko gekocht. Na een week begon die regulier te crashen en opnieuw op te starten. Ik heb het teruggestuurd en hij werd omgeruild. Een week later krijg ik een vervang pc en die begon na een week te crashen, FPS bij 12 jaar oude games daalt onder 80 fps, CPU gebruik is 100%. Ik heb allerlei benchmarks gedaan en het schijnt dat de CPU zwaar onder presteert en tot crashes lijdt. Ofwel door te weinig stroomvoorziening of wel door een foutieve CPU. Ik had vanaf dag 1 op mijn retourcomputer een BIOS update gedaan zoals Lenovo Vantage dat aanraadde maar zelfs dat heeft op lange termijn niets opgeleverd. Zal het bewijs in de bijlage zetten.

Ik heb de PC de 13 Januari teruggestuurd en de 18de een omruiltoestel gekregen die na 5 dagen weeral begon te crashen.

Ik vind dit heel frustrerend om met een gloednieuwe PC die amper onder druk was gezet, zoveel crashesh en problemen te hebben. Dat vind ik gewoon niet kunnen. Heb dat nog nooit meegemaakt.

Wat zijn mijn volgende stappen?

Bijlagen

• Stroomuitval 1 Kernel.webp
    Stroomuitval 1 Kernel.webp
    27,8 KB · Weergaven: 2
  • CPU Novabench 2025.webp
    CPU Novabench 2025.webp
    18,7 KB · Weergaven: 2
  • CPU Novabench.webp
    CPU Novabench.webp
    21,3 KB · Weergaven: 2
  • CPU test 3DMARK.webp
    CPU test 3DMARK.webp
    20,8 KB · Weergaven: 2
  • CPU Userbench.webp
    CPU Userbench.webp
    21,6 KB · Weergaven: 2
  • 3DMARK CPU 2.webp
    3DMARK CPU 2.webp
    20,7 KB · Weergaven: 2
  • Crash events.webp
    Crash events.webp
    34,2 KB · Weergaven: 2
Als dit een probleem voor je is, zou ik een terugbetaling voor mezelf aanvragen en een bouwonderdeel kopen om zelf te bouwen of contact opnemen met een vriend om u te helpen uw eigen pc te bouwen. Voorgebouwde pc kan een succes of een mislukking zijn

Ik raad het af om userbenchmark te gebruiken of te bezoeken, ze zijn nep en bevatten verkeerde informatie

Als dit een probleem voor je is, zou ik een terugbetaling voor mezelf aanvragen en een bouwonderdeel kopen om zelf te bouwen of contact opnemen met een vriend om u te helpen uw eigen pc te bouwen. Voorgebouwde pc kan een succes of een mislukking zijn

Ik raad het af om userbenchmark te gebruiken of te bezoeken, ze zijn nep en bevatten verkeerde informatie

Ja, dat heb ik ook gehoord. Ik heb 5 verschillende Benchmark tools gebruikt om mijn conclusie te kunnen trekken. Constante lage fps en crashesh zeggen genoeg. Zelfs mijn vorige, 4 jaar oude PC ( wat ook een prebuilt was ) deed het veel beter dan deze nieuwe. Vind een beetje jammer maar het is niet anders.

Ja, dat heb ik ook gehoord. Ik heb 5 verschillende Benchmark tools gebruikt om mijn conclusie te kunnen trekken. Constante lage fps en crashesh zeggen genoeg. Zelfs mijn vorige, 4 jaar oude PC ( wat ook een prebuilt was ) deed het veel beter dan deze nieuwe. Vind een beetje jammer maar het is niet anders.
Maak je geen zorgen, als je veel kennis wilt opdoen over PC tests benchmarks. Ik raad je aan om gamersnexus op YouTube te bezoeken en te bekijken: https://www.youtube.com/gamersnexus

Terug
Bovenaan