• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Nieuwe Pc start niet op

IceM3n90

Nieuw forumlid
Zoals ik al in de titel beschreven heb, had ik onderdelen besteld om een nieuwe pc te bouwen. Alles in elkaar gezet stekker in het stopcontact knop aan gezet maar er gebeurde helemaal niks. Alle kabels nagelopen en gecondoleerd maar kan niks vinden. Graag hulp van jullie.

Ps. Er branden geen lampjes en geen geluid. Alle onderdelen zijn nieuw uit de winkel.
 
Controleer de stroomtoevoer
Stroomkabels: Controleer of de stroomkabel goed is aangesloten op zowel de voeding (PSU) als het stopcontact.
Stroomschakelaar PSU: Zorg ervoor dat de schakelaar op de voeding (aan de achterkant van de pc) in de "Aan" positie staat.
Stopcontact: Probeer een ander stopcontact of test met een ander apparaat om te controleren of er stroom is.
Controleer de aan/uit-knop van de behuizing
Jumper controleren: Zorg ervoor dat de aan/uit-knop correct is aangesloten op het moederbord.
Handmatige aanzet: Je kunt proberen om de pc handmatig op te starten door de pinnen voor de aan/uit-knop op het moederbord kort te verbinden met een schroevendraaier.
Verwijder onderdelen: Start met alleen de essentiële onderdelen: moederbord, CPU, RAM, en PSU. Als de pc dan wel opstart, kun je stapsgewijs de andere onderdelen weer toevoegen om te zien waar het probleem zit.
 
Ik heb geknoeid met de koelpasta en er zit koelpasta aan de achterkant van de CPU chip en dus ook op het moederbord, zou dit het probleem kunnen zijn?

Ik heb het geprobeerd te verwijderen maar dat lukt me niet.
 
Terug
Bovenaan