Nieuwe Set past dit bij elkaar ?

Wok

Nieuw forumlid
nieuwe Computer.webp

Mijn oudere videokaart een GeForce GTX 1050 Ti wil ik overzetten, het gaat mij om de resolutie 2 monitoren 2560 x 1080 en ik speel toch geen games.
Waterkoeling is voor mij ook overbodig de temp komt zelden boven de 60-65 Graden.
Ik draai wel vaker meerdere virutal machines, in een later stadium wil ik er 64 Gb bijzetten
2 SSD 2Tb en 1 Tb worden ook overgezet
Graag meningen, reactie's en suggestie's geven aub

Hoi Wok,

Er vallen mij meteen 2 dingen op die een probleem kunnen geven. Maar misschien valt dit heel erg mee omdat je er niet mee gamet:

Vanaf eind oktober 2025 worden de Nvidia Videokaarten van de 700, 900 en 10 series niet meer ondersteund. Dat betekent niet dat ze ophouden met werken, maar er worden geen nieuwe drivers meer voor uitgerold. Mocht je er problemen mee hebben, zal Nvidia ook geen ondersteuning meer bieden. Dit is niet per se meteen een advies om een andere videokaart uit te zoeken, maar houd er rekening mee dat dit een ding is. Zeker omdat de gekozen CPU geen geïntegreerde graphics heeft, heb je dus niets om op terug te vallen als de GPU niet meer werkt.

Over het geheugen, vraag ik mij af of het door het moederbord gaat worden herkend. Met DDR5 is er een compatibiliteitslijst op de website van het moederbord:
https://www.asus.com/nl/motherboard...s/prime/prime-z790-p-wifi/helpdesk_qvl_memory
Jouw gekozen geheugen staat niet op deze lijst. Dat wil niet zeggen dat het niet gaat werken, maar het is door Asus ook niet getest. Dus geen garantie.
Zeker met het aantal GB dat je hebt gekozen, zou het zonde zijn als het niet werkt.
Als je dan een set geheugen hebt gekozen die wel op de compatibiliteitslijst staan, zou ik niet adviseren om er met DDR5 later nog geheugen bij te zetten. Dit is namelijk niet de configuratie waarin het door Asus getest is en kan stabiliteitsproblemen geven.

Bonus: Bekijk de Thermalright Peerless Assassin eens voor de koeling. Die heeft een vergelijkbare warmteoverdracht voor de helft van de prijs. En de inbouwhoogte is bijna 1,5cm lager.

Thx voor je reactie, ik ga het bekijken en waar nodig mijn winkelwagen aanpassen
Wat heeft de voorkeur voor geheugen, en xmp of expo. ik wil volgend jaar wel 2 x32gb erbij gaan zetten

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan