Nieuwe videokaart Game PC

GoalMaster

Nieuw forumlid
Beste Formumleden,

Ik (16 jaar) ben op zoek naar wat advies dus wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn Gaming PC heeft de volgende configuratie:
- Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 moederbord
- Samsung 970 EVO Plus 250GB M.2 SSD
- AMD Ryzen 5 5600X processor
- Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x16GB Geheugen
- Gigabyte GeForce RTX 2060 D6 6G 2.0 Videokaart

Nu game ik vaak en speel o.a. de volgende games: Last of Us, Red dead redemption

Is het nu zinvol, voor een betere game ervaring, mijn PC te upgraden met de volgende Videokaart: MSI GeForce RTX 5070 12G GAMING TRIO OC Videokaart of adviseren jullie een andere videokaart?

Misschien zelfs een upgrade van een ander component?

Alvast dank voor jullie advies/hulp.

Over je huidige setup:
  • Ryzen 5 5600X is nog steeds een prima CPU voor gaming
  • 32GB DDR4 is voldoende
  • RTX 2060 6GB is inderdaad de zwakste schakel voor moderne games
De RTX 5070 is een uitstekende keuze. De prestatiesprong van een RTX 2060 naar een RTX 5070 is aanzienlijk, je krijgt ongeveer 2x meer prestaties en 12GB VRAM in plaats van 6GB. Dat helpt zeker bij The Last of Us en Red Dead Redemption 2, die veel VRAM vragen.

Wat ik zou adviseren:
  • Videokaart: RTX 5070 is een goede upgrade. De MSI Gaming Trio OC is een degelijke kaart met goede koeling.
  • Opslag: Je 250GB SSD is erg krap. The Last of Us Part I is al 100GB, RDR2 nog eens 150GB. Een extra 1TB SSD (ongeveer €150) zou ik prioriteren.
  • Voeding: Check of je huidige voeding minimaal 650-700W heeft. De RTX 5070 verbruikt aanzienlijk meer dan je 2060.
  • Wat voor voeding heb je nu? En wat is je totale budget voor de upgrade?

Dank voor je reactie!

Ik heb een 650W voeding dus dat moet dan lukken. Laatst heb ik er al een 'gewone' HDD bijgezet van 1TB.
Die videokaart gaat er dus komen. Ik heb niet echt een budget.....ik wil een goede upgrade doen zodat ik weer even verder kan.
Adviseer je nog een andere upgrade?

Terug
Bovenaan