Nw pc bouwen voor mfs2024

Hoi Paul,

Ik heb eens gekeken naar je setup, en heb nog een aantal vragen/opmerkingen.

Je hebt voor een Mini-ITX moederbord gekozen in een kast met ruimte voor een Micro-ATX. De Micro-ATX is een klein slagje groter, maar heeft daardoor vaak meer opties, zoals een extra M.2 slot voor uitbreiding van je opslag en extra geheugenslots. Ik denk bijvoorbeeld aan de ASUS TUF GAMING B850M-E WIFI.

Let met het geheugen wel op dat ze op de compatibiliteitslijst van de moederbordfabrikant staan. Dat is met jouw huidige setup niet het geval. Dit kan problemen geven en kan in sommige gevallen resulteren in een no-POST.

De behuizing is vrij klein, en de 5080 is best een grote kaart. Doordat er beperkte airflow is en de 5080 best warm kan worden, zou ik zelf overwegen om een grotere behuizing te kiezen en me niet te beperken tot een Micro-ATX.

De AIO CPU-koeler kan eventueel een slagje groter. In deze behuizing past een 360mm radiator. Arctic is verreweg de beste keuze, maar de radiator is wel wat dikker. DeepCool heeft ook nog een 360 variant zonder display. Die zie je toch niet in deze behuizing.

De voeding zou ik vervangen voor een Corsair 1000W SFX. Deze heeft een hogere betrouwbaarheid, langere garantie en is goedkoper.

Gr. Elmar

Dag Elmar ,

Bedankt voor je reactie .
Ja die warmte is wel een dingetje .
Ik heb ook nog een andere optie , die kun je hier vinden .
En dan decoder die jij adviseert .
Dat is een gewone ATX kast .
Ik vind de kleine kast wel veel mooier .
Wat denk je van deze componenten voor de grote ATX kast

Gr. Paul

Bijlagen

Terug
Bovenaan