Op zoek naar een docking station voor oudere HDD's

Milowitsch

Nieuw forumlid
Ik heb nog oudere HDD's, zowel gedemonteerd als nog in oude pc's zittend.
Die wil ik nog eens nalopen op oudere bestanden en die plaatsen op mijn NAS, voordat ik die oude schijven ga wissen en er afstand van doen. Een docking station wil ik dan aansluiten aan mijn Apple iMac 27" van 2017, via USB aansluiting.

Nu heb ik zowel ATA als SATA schijven (die ATA schijf is wat dunner), maar wellicht ook in oudere pc's nog IDE-schijven.
En wellicht ook misschien nog SCSI-schijven.
In de Megekko shop kwam dergelijke docking stations tegen variërend van ongeveer € 45 tot € 130.
Een combinatie van HDD-SATA en SSD lijkt me handig.
Ervan uitgaand dat ATA en SATA in het zelfde station kunnen geplaatst, vraag ik mij af of dat ook geldt voor de oudere type HDD's als IDE en SCSI. Ik vermoed dat SCSI alleen via bekabelde stekkers kan worden aangesloten (als dat al überhaupt mogelijk is).

Welk docking station zou kunnen voldoen aan mijn wensen?

Bij voorbaat dank voor de assistentie!
Groet,
Milowitsch

Dank voor je reactie!
Hoewel ik nog geen IDE schijven ben tegen gekomen, omdat ik verschillende apparaten nog niet heb opengemaakt, lijkt het erop dat ik voor beide typen schijven een apart docking station nodig zal hebben.
ATA en SATA schijven komen wel voor, dus het lijkt er op om eerst maar eens een docking station voor SATA schijven aan te schaffen.

Groet,
Milowitsch

Terug
Bovenaan