pc bouwen

Terrortact

Nieuw forumlid
ik wil zelf een pc bouwen maar heb niet het verstand om om te bepalen welke componenten ik nodig heb, hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen.

het is de bedoeling dat er fortnite en assetto corsa op gespeeld gaan worden en misschien in de toekomst andere spellen, ook komt er software voor mijn 3d printers op.

ik heb al in huis:

pc case hyte y70 snow white
waterkoeler corsair icue h150i elite lcd xt

ik heb dus alleen nog nodig:

moederbord
processor
werkgeheugen
videokaart
voeding
(mis ik nog iets?)

het liefst zoveel mogelijk in het wit met (a)rgb verlichting

ik heb een budget van 2000 a 2500 euro

Met 2K ~ 2.5K kan je echt een monster van een PC bouwen die jouw gekozen titels echt meer dan prima aankan.

En vergeet de opslag niet 😉

Ik heb zelf een lijstje gemaakt met onderdelen waarmee je echt nog jaren en jaren mee vooruit kan. Witte onderdelen zijn nu eenmaal wat duurder. maar ik heb mijn best gedaan.

[1]: https://nl.pcpartpicker.com/list/sctrnp ~ €2150

Met 2K ~ 2.5K kan je echt een monster van een PC bouwen die jouw gekozen titels echt meer dan prima aankan.

En vergeet de opslag niet 😉

Ik heb zelf een lijstje gemaakt met onderdelen waarmee je echt nog jaren en jaren mee vooruit kan. Witte onderdelen zijn nu eenmaal wat duurder. maar ik heb mijn best gedaan.

[1]: https://nl.pcpartpicker.com/list/sctrnp ~ €2150
thanx voor de info,

welke case fans raad je aan? die zag ik niet in je lijstje bij staan🙈

Aangezien je al een Corsair koeler hebt, denk ik dat het best wel een goede optie is om meer fans van bij te halen. Maar de fans die nu bij de koeler worden meegeleverd zijn niet meer los te koop, althans, niet in het wit.

De hyte Y70 kan in totaal 10x extra fans aan. aangezien de AiO al 3 plaatsen in beslag neemt laat dat 7x over

- 3x onder
- 3x zijkant
- 1x achterkant

En ik denk dat de RS120 best een goede optie is.
Je hoeft natuurlijk niet alle plekken te vullen maar wat extra RGB om tegenaan te kijken mag ook wel toch? 🙂

Terug
Bovenaan