Hallo allemaal,
Ik heb vorige week mijn nieuwe game pc in elkaar gezet en nu ervaar ik het probleem dat tijdens het gamen mijn PC crasht. Het scherm valt dan uit en ik kan niets anders doen dan hem resetten en dan werkt het weer. De PC heeft op dat moment ook geen netwerk meer en een ander scherm aansluiten lost het ook niet op. De fans en RGB blijven gewoon werken. In de bijlage een screenshot van het moment net een paar seconden voor een crash met wat gegevens als temp enz van de CPU/GPU. Eventviewer of welke andere logging dan ook registreerd niets omdat de crash heel abrupt is. Ik heb ook syslogging geprobeerd maar dat levert ook niets op.
Ik heb al veel dingen geprobeerd. Een opsomming hieronder, geen van deze dingen lost het probleem op.
- BIOS update
- GPU driver + chipset driver opnieuw geïnstalleerd
- HDR in Windows uitgezet
- Mem test gedaan, geen problemen gevonden
- smart zero fan control op de voeding aangezet
- twee losse voedingskabels van de PSU naar de GPU aangesloten ipv 1 met twee aansluitingen
- kast open gelaten voor een tijdje
- Windows opnieuw geïnstalleerd
- alle kabels extra aangedrukt
Ik heb onderstaande onderdelen in mijn PC zitten
- Thermaltake Toughpower GT Snow 1000W Gold PSU / PC voeding
- MSI B850 GAMING PLUS WIFI6E moederbord
- AMD Ryzen 7 9800X3D Processor
- Cooler Master Hyper 212 Halo White
- Patriot Memory Viper Venom RGB 2x16GB 6000Mhz PVVR532G600C30K geheugenmodule
- ASRock Steel Legend Radeon RX 9070 XT 16GB Videokaart
Heeft iemand enig idee of nog tips voor dingen die ik kan testen?
Ik heb vorige week mijn nieuwe game pc in elkaar gezet en nu ervaar ik het probleem dat tijdens het gamen mijn PC crasht. Het scherm valt dan uit en ik kan niets anders doen dan hem resetten en dan werkt het weer. De PC heeft op dat moment ook geen netwerk meer en een ander scherm aansluiten lost het ook niet op. De fans en RGB blijven gewoon werken. In de bijlage een screenshot van het moment net een paar seconden voor een crash met wat gegevens als temp enz van de CPU/GPU. Eventviewer of welke andere logging dan ook registreerd niets omdat de crash heel abrupt is. Ik heb ook syslogging geprobeerd maar dat levert ook niets op.
Ik heb al veel dingen geprobeerd. Een opsomming hieronder, geen van deze dingen lost het probleem op.
- BIOS update
- GPU driver + chipset driver opnieuw geïnstalleerd
- HDR in Windows uitgezet
- Mem test gedaan, geen problemen gevonden
- smart zero fan control op de voeding aangezet
- twee losse voedingskabels van de PSU naar de GPU aangesloten ipv 1 met twee aansluitingen
- kast open gelaten voor een tijdje
- Windows opnieuw geïnstalleerd
- alle kabels extra aangedrukt
Ik heb onderstaande onderdelen in mijn PC zitten
- Thermaltake Toughpower GT Snow 1000W Gold PSU / PC voeding
- MSI B850 GAMING PLUS WIFI6E moederbord
- AMD Ryzen 7 9800X3D Processor
- Cooler Master Hyper 212 Halo White
- Patriot Memory Viper Venom RGB 2x16GB 6000Mhz PVVR532G600C30K geheugenmodule
- ASRock Steel Legend Radeon RX 9070 XT 16GB Videokaart
Heeft iemand enig idee of nog tips voor dingen die ik kan testen?
Bijlagen
Laatst bewerkt: