Pc post niet met 2 ram sticks

SkyDior

Nieuw forumlid
Heb vandaag m’n eerste pc in elkaar gezet, wilde hem aanzetten en kreeg ik een rood dram lampje, specs
Ryzen 9 9850x3d
Gigabyte x870 gaming wifi
Corsair vengeance 2x16 6000mhz
Gigabyte eaglen5070 ti
Als ik een stick eruit haal en in 2de kanaal zet doet de pc het prima en is er niks aan de hand, maar wat ik ook probeer lukt het niet voor met 2 sticks beeld te geven

Ik heb bios geupdate cmos gereset ram sticks verwisseld
Windows gereset
Ram meer voltage gegeven (1.4v)
Amd expo geactiveerd
Heeft iemand anders een idee wat er aan de hand is?

Hoi SkyDior, heb je beide modules geprobeerd om uit te sluiten dat een van je modules defect is?

Als beide modules het individueel wel doen, dan adviseer ik je om de processor even te verwijderen en de pinns van je moederbord te inspecteren. De geheugencontroller zit bij AM5 in de CPU, en wij hebben in het verleden vaker gezien, dat één licht verbogen pin het probleem al kan veroorzaken.

Schrik overigens niet; als je een pinnetje per abuis licht verbogen hebt, is die met een beetje geduld, liefde en een klein stanleymesje vaak wel weer in de juiste richting te bewegen.

Het is belangrijk om te weten of je geheugensetje ondersteund wordt door je moederbord. Zou je een link kunnen sturen van je specifieke setje? Dan kan ik het even voor je opzoeken.

Ik heb het probleem al opgelost was inderdaad een gebogen pinnetje op moederbord heb het recht gemaakt en nu doet alles het perfect
Held! Super stoer dat je dat zelf voor elkaar hebt gekregen. Als je geen vaste hand hebt, kun je meer schade aanrichten dan problemen oplossen. 💪

1771578426368.webp

Terug
Bovenaan